Pla d’esport

Pla català de l’esport a l’escola

El Govern de la Generalitat de Catalunya va creure necessària la impulsió d’aquest Pla en base a l’anàlisi de les següents circumstàncies:

• Índex molt reduït de participació de l’alumnat en l’esport escolar.
  • Increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil.
  • Demanda social creixent en matèria de salut i benestar.

El Pla pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària i secundària la pràctica d’activitats tant físiques com esportives i aconseguir els següents objectius:

• Incrementar la participació de tothom amb una incidència especial en el col·lectiu de noies.
  • Cercar la participació per damunt de la competitivitat.
  • Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar.
  • Contribuir a la formació en valors com la tolerància, el respecte i el compliment de les regles, la confiança en un mateix i el treball en equip, entre d’altres.
  • Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.
  • Formar joves en els valors ciutadans.

Les activitats del Pla d’Esport et donen l’oportunitat de compartir moments amb companys/es d’altres edats dins un clima més distès i dinàmic, on podràs aportar idees o propostes, i a la vegada portar-les a terme tots plegats.

Dilluns

Tennis 16:00 h a 17:30h (75€/any). A les instal·lacions de Tennis Palafrugell “La Granota”.

Dimarts

Fitness/salut 16:00 a 17:30h (100€/any). A les instal·lacions de Gran Fondo Community.

Esports mixtes: Volei (1r trimestre), korfball (2n trimestre) i futbol sala (3r trimestre). De 16:00 h a 17:00 h (75€/any). A les instal·lacions de l’INS Frederic Martí Carreras (1r trimestre), de l’INS Baix Empordà (2n trimestre) i de l’INS La Sureda (3r trimestre).

Dimecres

Esports de raqueta: tennis taula (1r trimestre), pàdel (2n trimestre) i bàdminton (3r trimestre). De 16:00 h a 17:00 h (75€/any). Tennis taula i bàdminton a l’INS Frederic Martí Carreras i pàdel a les pistes de la piscina municipal.

Dijous

Natació de 16:00 h a 17:00 h (Piscina Municipal de Palafrugell) (90€/any)

Divendres

Bicicleta de 16 h a 17:30 h. Sortides guiades amb monitor per l’entorn de Palafrugell. (75€/any)

Beques i ajuts

Els alumnes de Palafrugell poden demanar una beca a l’Ajuntament que cobreixi una part important del cost de l’activitat. Cal visitar la web de l’ajuntament.

Com fer la inscripció

• Institut Frederic Martí Carreras