Antonio Machado: un poeta a l’exili

Aquest curs, l’institut està inscrit en el projecte K2 europeu “Walking the line”, tot analitzant l'”skyline” de diferents ciutats del món. La professora del seminari de llengua i literatura castellana Pilar Peña ha realitzat una activitat molt interessant amb els alumnes de 4rt D i E. Els alumnes han fet uns murals que decoren l’institut on hi consten les diferents etapes literàries d’aquest cèlebre escriptor. Comença analitzant la primera etapa poètica de l’autor, que s’inicia amb el recull “Soledades”. En segon lloc, tracta “Campos de Castilla” (segona etapa), mentre que en tercer es descriu la seva última etapa literària, amb “Nuevas canciones”. Tot enllaçant la seva trajectòria poètica amb la seva fugida a l’exili, els alumnes han fet a la part inferior del mural l’Skyline dels diferents indrets on va viure el poeta, com per exemple els Camps de Sòria i Barcelona. En la fotografia es pot apreciar el mural realitzat pels alumnes, amb l'”skyline”, fotografies del poeta, descripció de les diferents etapes i la mostra d’algunes de les seves poesies.

Si desitgeu veure la presentació del projecte, ho teniu aquí.