Taller d’Irish dancing a 2n d’ESO

El passat dijous 14 de març tot l’alumnat de segon d’ESO va poder gaudir d’un taller de danses irlandeses a l’institut a càrrec de l’escola Aires Celtes de Barcelona.
Els nostres alumnes van aprendre alguns dels passos bàsics del Céilidh, una forma de relació social… Llegeix més»

El nostre alumnat de l’optativa de Programació i Robòtica de 1r de Batx participa al concurs de programació HP CodeWars 24

Igual que el passat curs, aquest any hem tornat a participar en el concurs de programació que realitza l’empresa tecnològica HP a Sant Cugat del Vallès. La jornada es va dur a terme el dissabte 2 de març durant tot el matí i una… Llegeix més»

Convocatòria de beques per a estudis postobligatoris per al curs 2024-2025

Han sortit publicades les bases de la convocatòria de beques per a estudis postobligatoris per al curs 2024-2025 que publica el Ministeri d’Educació.
Des de fa ja uns quants anys la convocatòria és telemàtica, per tant, no cal presentar els documents a l’institut. El termini… Llegeix més»

“La dama del alba” de Alejandro Casona, por 3º ESO

Nuestro alumnado de 3º ESO en Lengua castellana y literatura ha leído La dama del alba, obra dramática en cuatro actos de Alejandro Casona.
Tras la lectura dramatizada en clase, se han organizado en grupos de trabajo con diferentes roles cada miembro de éste: documentalistas, redactores… Llegeix més»

Ja és aquí l’últim número del ‘Passant Revista’!

L’últim dia abans de Setmana Santa, a més del butlletí amb les notes del segon trimestre, també vam rebre a casa l’últim número del magazín de l’institut, el ‘Passant Revista’.
En aquesta edició, l’alumnat de 3r d’ESO que ha cursat l’optativa de Revista el segon quadrimestre… Llegeix més»

Preparatius de Sant Jordi (i un avanç exclusiu!)

Amb la primavera, arriba un dels mesos més importants per al nostre institut: l’abril. A més d’esperar, com diu el refranyer català, que per l’abril cada gota valgui per mil (quina falta ens fa que plogui!), també tenim els ulls i el cor encarats al… Llegeix més»

Figuras retóricas en canciones

Nuestro alumnado de 1º Bachillerato ha estado trabajando las figuras retóricas del lenguaje literario. Han trabajado las definiciones de cada una de éstas y han buscado canciones en las que aparecían estos recursos literarios. A continuación han elaborado unos vídeos muy didácticos en los cuales nos… Llegeix més»

Experimentem amb llevats amb l’alumnat de Biologia de 4t ESO

En les darreres sessions de laboratori els alumnes de la matèria de Biologia i Geologia de 4t d’ESO han dut a terme un projecte de recerca científica. L’objectiu d’aquest projecte és aplicar el mètode científic al laboratori animant als alumnes a plantejar-se preguntes, hipòtesis… Llegeix més»

Programa Erasmus+: jornada de transferència del microconsorci Mòbils.edu

Arran de la participació del nostre centre al programa Erasmus+, on diferents professors hem fet estades a països de l’Unió Europea, el passat 28 de febrer vam assistir a la sessió de transferència que realitzava el nostre microconsorci als serveis centrals d’Educació de Barcelona.
A… Llegeix més»

La Dory Sontheimer fa una xerrada sobre l’horror nazi a l’alumnat de 1r de Batxillerat

El passat dimarts 27 de febrer la Dory Sontheimer va fer una visita a l’institut per compartir amb els alumnes d’Història del món contemporani de primer de Batxillerat la història personal de la seva família dintre del programa divulgatiu “testimonis a l’aula”. Quan la… Llegeix més»

La geolosia, la síndrome d’Otel·lo i la violència de gènere a la literatura universal