Vela 1r d’ESO

Els dies 6, 7 i 8 de Març els alumnes de 1r d’ESO van fer un
CURS D’INICIACIÓ DE VELA COL•LECTIVA AL CLUB NÀUTIC DE BARCELONA.
Aquesta activitat està organitzada per l’ Institut Barcelona Esport (IBE) de l’Ajuntament de Barcelona en col•laboració amb el Club Nàutic i la Fundació de Navegació Oceànica de Barcelona.
Coneixem el repte esportiu de ciutat: la volta al món de vela, vivències i valors a la Barcelona World Race
Els alumnes han practicat vela durant 3 dies per conèixer i gaudir d’una forma diferent els recursos que ens ofereix el viure en una ciutat que té La Mar Mediterrània a tocar. S’han iniciat en les tècniques bàsiques per la pràctica esportiva.
Han treballat tant en les embarcacions a l’aigua com els conceptes teòrics bàsics de les tècniques de navegació a vela. Coneixement i millora de la pràctica de vela acompanyats pels monitors com a guies en embarcacions de 5-6 tripulants
Un esport més tècnic del que es pensaven els alumnes però això no ha influït perquè podessin gaudir d’una experiència divertida i fantàstica. Han descobert una nova forma de mantenir-se en forma i passar-ho bé, tot gaudint de la Vela al Mar.
Descobrir la cooperació amb els companys com equip i dependre d’ells per poder aconseguir una fita en comú: què l’embarcació tiri endavant i navegar d’una forma segura i eficient. Això no és un repte fàcil.

Creiem com a projecte transversal que:
Els valor de l’esport per aplicar-los a la vida acadèmica i quotidiana són molt importants i valuosos
Han tingut la experiència de fer un TALLER de la ma del Gerard Marín, com a expert Navegant que ha realitzat la Volta al Món, explicant les seves característiques i resolent tots els dubtes o preguntes que els ha causat curiositat.
Conèixer la Barcelona World Race a prop i veure el vaixell L’IMOCA 60 in situ, conèixer el seus racons i el seu funcionament, entrar i veure o imaginar com han estat aquests 3 mesos de navegació i intentar reviure les diferents circumstàncies possibles situacions.

Tota una EXPERIÈNCIA!!!!!!!!!!
Moltes gràcies als organitzadors, monitors i entitats col•laboradores que fan aquest repte possible.
Olga Pardo, professora d’Educació Física

Cliqueu sobre la fotografia següent per accedir a la galeria d’imatges.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *