Història

L’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida és un centre públic del Departament d’Ensenyament que va néixer l’any 1990 amb l’objectiu de cobrir un buit dins dels ensenyaments professionals a les comarques de Lleida i amb la finalitat a l’hora de cobrir la demanda de professionals en el sector de la restauració.

L’oferta educativa del centre cobreix tots els cicles formatius de les diferents vessants de l’hoteleria, turisme i indústries alimentàries. Completant la formació, l’Escola ofereix diverses activitats complementàries: tasts de diferents gèneres i begudes (vins, olis, cervesa), visites a fàbriques i a empreses hoteleres i/o restauradores, seminaris, assistència a certàmens i fires del sector, intercanvis amb centres estrangers -per potenciar el coneixement dels idiomes i enriquir els de la professió-, etc.

Respecte a les instal.lacions, el centre disposa de biblioteca, laboratori, aules de tecnologia, aules d’informàtica, taller de pastisseria, aula de cuina i recursos audiovisuals, menjador i restaurant pedagògic (amb servei real -prèvia reserva- per part de clients amb relació amb el centre -institucions i gremis o col.lectius vinculats amb el sector-.)

La formació pràctica de l’alumnat es completa així mateix amb diferents activitats pràctiques especials, tant dins com fora del centre (Nit del Turisme, Festa de l’hoteleria) i també s’organitza i/o es participa en concursos de tota mena -tant d’àmbit intern com de caire obert- (concurs de joves cuiners, cocteleria, postres selectes, servei de sala, saló de l’ensenyament, etc.), amb la finalitat d’incentivar la creativitat i l’interès de l’alumnat per la professió.