Jornada de convivència Egueiro – Els Planells

Dimarts, 25 d’abril, va tenir lloc la jornada de convivència entre usuaris i ex-usuaris de l’Associació Egueiro i l’alumnat de 4t d’ESO del nostre institut. Aquesta activitat està emmarcada en el projecte de col·laboració que ambdues institucions van teixir a partir de la participació de l’equip Lego DOGtor’s en l’edició d’enguany de la First Lego League.

En un  article anterior us explicàvem qui és l’Associació Egueiro i quin és el projecte conjunt que compartim amb el centre de Torreblanca. (Podeu veure’l en aquest enllaç)

L’activitat va començar amb una breu trobada de tots els participants en la Sala Polivalent de l’Institut, en què els representants de l’Associació Egueiro ens van lliurar una escultura commemorativa del projecte i que simbolitza el treball en equip. 34124516412_a4f9ec85c6_k Tot seguit, l’atenció es va centrar en els cotxes d’època que els membres de l’Associació Egueiro van portar des del centre que tenen a Valls, on són els propis usuaris els qui participen en la rehabilitació d’aquests clàssics. Els nois i noies de 4t ESO van poder admirar els vehicles i pujar-hi. Va ser una activitat que va servir per crear l’ambient de distensió necessari per a establir el clima de coneixença i confiança que va afavorir el bon desenvolupament dels tallers que es van dur a terme a continuació.

Els tallers van esdevenir l’activitat central d’aquesta jornada de convivència. En cada un d’ells hi van treballar conjuntament un membre de l’Associació Egueiro i un grup reduït de cinc o sis alumnes de 4t ESO. El taller es va estructurar al voltant d’una conversa franca iniciada amb el relat de la pròpia experiència personal de l’usuari d’Egueiro i va continuar amb l’establiment d’un espai de diàleg en què es van poder manifestar inquietuds, dubtes, impressions i opinions. Les diverses converses simultànies que es van mantenir van convertir-se en una eina potent de sensibilització i prevenció de drogodependències.

Per finalitzar la jornada es va fer una caminada fins a la colònia del Pont d’Alentorn, on tots els participants van dinar i poder trobar els darrers moments per compartir plegats.

En acabar l’activitat, els responsables de l’Associació Egueiro i els responsables d’aquest projecte a l’Institut van trobar-se per fer una valoració d’aquesta primera experiència de col·laboració. Es va tancar aquesta jornada amb la ferma voluntat de continuar aprofundint en aquest projecte, i ja pensant en la propera edició de treball.

Podeu veure les fotos de la jornada en el següent enllaç.