Calendari del curs

De què t’informa aquesta guia?

En aquesta guia hi trobaràs 4 punts clau que et seran molt útils per “moure’t” per l’Institut. Llegeix-los detingudament .

1.- Quin horari farem?

2.- Què hi trobarem a l’Institut?

3- Què cal tenir present perquè tot funcioni?

4.- Quines festes farem? Quan ens donaran les notes?

1.- Quin horari farem?

Curs 2015-2016

DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES

ESBARJO

2. -Què hi trobarem a l’institut?

ESPAIS DEL CENTRE A DISPOSICIÓ DE L’ALUMNAT

Aules

A l’Institut hi trobareu les aules comunes i les aules específiques (Laboratoris, Tecnologia, Visual i Plàstica, Informàtica, Llengües estrangeres, Aula de Música, Sala Dual).

El Gimnàs

El Gimnàs és l’espai on es desenvolupen les activitats d’Educació Física. No és un lloc per jugar-hi lliurement. Heu de seguir les instruccions del professorat d’Educació Física i heu de portar roba d’esport.

ALTRES ESPAIS

Sala de Professorat i Departaments

Són els llocs de treball on trobareu el professorat. Només s’hi pot entrar en companyia del professorat i el seu consentiment exprés.

Secretaria

És on podreu resoldre qualsevol problema referent a la vostra documentació acadèmica. Qualsevol gestió l’haureu de fer per la finestreta, on us atendran les administratives o els administratius. Consulteu l’horari.

Consergeria

És el lloc de treball dels conserges. Se us hi ofereix el servei de copisteria i el material sanitari, si s’escau. Hi podeu adquirir les fotocòpies a 0,06 euros i també hi podeu encarregar enquadernacions en espiral. L’alumnat podrà adquirir per 3€ una targeta de 50 fotocòpies per encarregar les seves còpies.

Lavabos

Estan situats a cadascuna de les plantes, a prop de les aules, al pati, al gimnàs i a la cantina. En hores de classe s’utilitzaran només en cas d’urgència amb autorització i targeta del professorat.

En les hores de pati s’han d’utilitzar (si no plou) els lavabos del pati; mai a primeres hores i després del pati.

Pati

És el lloc que haureu d’ocupar durant l’esbarjo i d’acord amb les normes que us donarà el professorat de guàrdia. Cal conservar-lo net i per tant convé utilitzar les papereres i tenir cura dels arbres i de les plantes. Les pilotes es podran utilitzar només a les pistes. En cas de pluja, podreu estar al vestíbul de l’entrada, mai als passadissos ni a les aules.

En les hores d’esbarjo s’organitzen activitats vinculades al Pla Català de l’Esport, al Projecte Compartim Converses i periòdicament al Punt d’Informació Juvenil (PIDCES).

SERVEIS DE L’INSTITUT
  • Menjador i Cantina Escolar*
  • Transport Escolar*
  • Servei de Fotocòpies

* En aquests espais cal recordar que continua sent d’aplicació la normativa de les Normes d’Organització i Funcionament, a banda de la possible normativa del servei corresponent.

ASSEGURANÇA ESCOLAR

Tots els nois i noies de l’Institut teniu una assegurança que cobreix els accidents escolars i dóna dret a l’assistència mèdica necessària tant per a les activitats internes del centre com en el cas d’una sortida extraescolar degudament programada.

Plano

3. -Què cal tenir present perquè tot funcioni?

NORMES DE L’INSTITUT

La convivència és cosa de tothom

• L’Institut és un espai de treball seriós on convivim moltes persones. L’alumnat us hi heu de comportar SEMPRE AMB CORRECCIÓ i heu de RESPECTAR les persones i les coses per fer possible la bona convivència.
  • L’alumnat sou responsables de NO embrutar cap espai del Centre, inclòs el pati. Hi haurà un torn de neteja del pati per cursos.
  • No es pot menjar ni beure en les dependències internes del Centre, llevat del vestíbul en les hores de pati dels dies de pluja.
  • Els passadissos i les escales són llocs de pas i per tant no hi podeu estar, sobretot en hores de classe.
  • A les hores d’esbarjo, cal que sortiu ordenadament de les aules i aneu al pati o a la cantina, on podreu esmorzar. Us aconsellem observar una dieta saludable i variada, eliminant el consum de llaminadures i greixos saturats presents en la bolleria industrial.
  • Recordeu que la llei no permet fumar, ni beure alcohol, ni consumir cap substància addictiva a l’Institut.
  • I recorda… quan et desplacis per l’Institut ho has de fer amb tranquil·litat i sense xivarri.
  • L’alumnat no podeu sortir del Centre en horari escolar si no és en companyia d’un familiar o responsable degudament autoritzat per escrit.
  • Recordeu que les hores de guàrdia són moments de treball. Podeu realitzar les tasques encomanades pel professorat absent, les que us encomani el professorat de guàrdia o bé hora d’estudi.

La puntualitat

• La puntualitat és una necessitat per al bon funcionament de les classes. I està contemplada en la Normativa d’Organització i Funcionament.

L’assistència

• L’assistència a classe és obligatòria; quan hi hagi una causa que impedeixi la teva assistència, ho hauràs de justificar al tutor o tutora de grup dins del termini de les 48 hores següents a la teva incorporació utilitzant els fulls que trobaràs a consergeria degudament signats per la família. Si preveus la teva absència, comunica-ho amb antelació. Si l’absència és perllongada, la teva família s’ha de posar en contacte amb el teu tutor o tutora d’orientació per fer-ne el seguiment.

4.- Quines festes farem? Quan ens donaran les notes?Calendario

Festes i vacances curs 2015-2016

12 d’octubre Festa del Pilar
8 de desembre Festa de la Inmaculada