Contacte: ampa.inscastell@gmail.com

INTRODUCCIÓ

L’associació de pares i mares del Institut el Castell està formada per el 91% de les famílies del centre. Com associació de pares i mares implicats a l’educació, equitat, igualtat d’oportunitats i molts més valors que volem fomentar, ens vam implicar en diferents projectes i actuacions a favor dels nostres fills i filles que detallem a continuació.

PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ  DE LLIBRES

Gràcies a la col·laboració d’un grup de mares voluntàries i per la gran acceptació i participació molt important de les famílies, un programa de reciclatge de llibres a cost 0€, es a dir, si els participants porten un llibre per reciclar  es paga 10€ i si el alumne agafa un llibre reciclat ell paga a 10€; encara que cada any aconseguir tots el llibres reciclats es gairebé impossible, les famílies s’afavoreixen  d’un estalvi mig de 45% del cost dels llibres total.

L’objectiu de realitzar la recollida de llibres, organització i participar en aquet programa, no tan sols te la finalitat de l’estalvi econòmic, sinó que ajuda a conscienciar als nostres fills del beneficis mediambientals que aconseguim mitjançant aquets gest i sense cap dubte també valors importants, com la responsabilitat, la col·laboració a l’estalvi familiar i l’empatia.

POGRAMA DE SANT JORDI

Durant el curs l’Institut organitza diferents activitats, una de elles, i a la qual participen gairebé tots els alumnes, es La Diada de Sant Jordi. Durant aquets dia s’organitzen diferents tipus de tallers fets la majoria per els propis alumnes( ball, còmic, escriptura, teatre …) i a més a més el centre proposa un concurs literari en diferents categories i llengües (poesia, narrativa… anglès , català, castellà). L’AMPA, fomenta i subvenciona econòmicament, tan els tallers (materials necessaris) com els premis (material escolar).

PROGRAMA CONTINUADA FORMACIÓ PER A FAMILIES

Al 2017, comencem un programa dirigit a a totes les famílies i  la comunitat educativa: “EDUQUEM FILLS AUTÒNOMS I RESPONSABLES”? Aquet curs s’ha convertit en un taller trimestral, degut a l’interès i l’èxit.

Impartit per l’Esther Carcel, psicòloga a l’EAP, ens ajuda a entendre i reflexionar la funció de la complicada feina d’ educar els nostres fills a l’actualitat, amb les noves tendències que han passat a formar part del dia a dia i que s’han introduït en les nostres converses familiars com un membre més. Es tracta de un taller participatiu, dinàmic i sobretot molt, molt didàctic per tots els  que hi participem.

PROGRAMA D’AJUDA DE MILLORES DEL CENTRE

Durant el darrers  anys, degut a la situació econòmica actual, tots hem patit retallades a la nostre societat, especialment educació i sanitat han estat afectades amb talls de pressuposts des del Govern. Un dels objectes que L’AMPA intenta es ajudar al centre, repercutint amb tot lo possible al benestar dels nostres estudiants, es així que aportem la gran majoria de les quotes recollides mitjançant  l’aportació del socis en omplir les necessitats que el centre discorre que es necessària per la bona funcionalitat i arribar allà on NO arriben els pressupostos assignats.