Mobilitat Internacional


erasmus transparent

 

 

Declaració de la política Erasmus de l’INS Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona

 

image005

Fundació  BCN Formació Professional

PROJECTES DE MOBILITAT BEQUES ERASMUS+ :   A TRAVÉS DE LA XARXA BCN FP

Consorci ERASMUS+ Educació Superior: Projecte BCN-Europa

Consorci ERASMUS+ Formació Professional Grau Mitjà: Projecte IVET in Europe  

INFORMACIÓ GENERAL

L’ Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, participa en dos projectes Erasmus+ coordinats per la Fundació BCN Formació Professional. Aquests projectes atorguen al nostre centre un nombre de beques Erasmus+ que són gestionades directament per la Fundació. Aquestes beques estan destinades a ESTUDIANTS i GRADUATS dels CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR I GRAU MITJÀ. La selecció dels alumnes es fa en el nostre centre amb els mateixos criteris que la resta d’alumnes interessats en les beques Erasmus+ de practiques i les ciutats on es realitzen les estades formatives són les ciutats de l’Associació Xarxa FP.

http://www.xarxafp.org/  

  1. Consorci ERASMUS+ Educació Superior: PROJECTE BCN – EUROPA

OBJECTIU

BENEFICIARIS

QUÈ I COM ES FARÀ LA SELECCIÓ

CALENDARI I PROCÉS

OBJECTIU

Fomentar que els estudiants i graduats dels cicles formatius de grau superior puguin realitzar part de la formació en centres de treball (FCT) en empreses o institucions dels diferents països de la Unió Europea. BENEFICIARIS

  • Estudiants i graduats dels cicles formatius de grau superior dels centres socis del Consorci Erasmus.
  • Estudiants majors de 18 anys.
  • Estudiants amb bon nivell en alguna llengua estrangera (mínim B1).

QUI I COM ES FARÀ LA SELECCIÓ

  • Mateix procés que per ERASMUS + (EHTB)
  • Omplir Fitxa d’inscripció dels estudiants
  • Els alumnes interessats realitzaran una entrevista a EHTB i lliuraran el seu CV Europass en llengua estrangera.
  • Els alumnes seleccionats pel centre realitzaran una entrevista personal a la Fundació BCN Formació Professional, lliuraran el seu CV Europass i la seva carta de presentació en llengua estrangera.

Cap beca podrà ser atorgada sense l’entrevista prèvia.

  1. L’elecció dels participants es realitzarà seguint els criteris de mèrit acadèmic (10 punts), competència lingüística (20 punts) i competències personals   (10 punts).

CALENDARI I PROCÉS

Les estades Erasmus es realitzen en dos períodes diferenciats:

  • Del maig al juny (estudiants d’FCT)
  • De l’octubre al novembre (estudiants graduats)

xarxa fp -calendari 1

  1. BEQUES ERASMUS+ : A través de la Xarxa BCN FP (ERASMUS +) GRAU MITJÀ

 Consorci ERASMUS+ (Formació Professional): IVET in Europe

OBJECTIU

BENEFICIARIS

QUÈ I COM ES FARÀ LA SELECCIÓ

CALENDARI I PROCÉS

OBJECTIU

Fomentar que els recent graduats en els cicles formatius de grau mitjà puguin adquirir una major i més diversa experiència professional a través de pràctiques en empreses dels diferents països de la Unió Europea.  BENEFICIARIS

  • Recent graduats en els cicles formatius de grau mitjà dels centres socis del projecte.
  • Graduats majors de 18 anys.
  • Graduats amb bon nivell en alguna llengua estrangera (mínim B1)

 QUÈ I COM ES FARÀ LA SELECCIÓ

  • Mateix procés que per ERASMUS + (EHTB)
  • Omplir Fitxa d’inscripció dels estudiants
  • Els alumnes interessats realitzaran una entrevista a EHTB i lliuraran el seu CV Europass en llengua estrangera.
  • Els alumnes seleccionats pel centre realitzaran una entrevista personal a la Fundació BCN Formació Professional, lliuraran el seu CV Europass i la seva carta de presentació en llengua estrangera.

Cap beca podrà ser atorgada sense l’entrevista prèvia.

  • L’elecció dels participants es realitzarà seguint els criteris de mèrit acadèmic (10 punts), competència lingüística (20 punts) i competències personals   (10 punts).
  • Els estudiants hauran de realitzar un curs d’idiomes on line previ a l’estada formativa.

CALENDARI I PROCÉS

Les estades Erasmus es realitzen en dos períodes diferenciats:

  •  De l’octubre al novembre
  • Del gener al març

 xarxa fp -calendari 2

Per a més informació: http://www.fundaciobcnfp.cat/index.php/es/    


goethe PROJECTE REGIONAL CAMPAMENT D’ESTIU 2015 A FREIBURG MDIDB (“MIT DEUTSCH IN DEN BERUF”) EN FREIBURG

El curs passat l’ Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, INS EHTB, va començar una col·laboració amb el Goethe Institut de Barcelona. La primera acció portada a terme va ser la realització del campament d’estiu 2015 a Freiburg. El Goethe Institut va atorgar TRES BEQUES per a estudiants del CFGM de CUINA I GASTRONOMIA per alumnes menors de 18 anys. La Beca consistia en una primera fase a Barcelona, des del dia 1 de juliol fins al 14 de juliol on els estudiants gaudirien d’un curs intensiu d’alemany de dues setmanes de durada al Goethe Institut. La segona fase es realitzaria a Freiburg, amb una estada de 15 dies en un Campament d’estiu “Sommercamp”.

Els alumnes escollits per gaudir aquesta beca van ser:

  • Maria Sánchez Miguel
  • Jan Fargas Gallés
  • Pol Samon Arrufat

 El CAMPAMENT D’ESTIU MDidB 2015 es va celebrar del 15 de juliol (arribada a Freiburg) fins al 30 de juliol de 2015 (sortida de Freiburg). Els seus participants han estat 16 joves estudiants d’alemany de diferents escoles de formació professional del sud-oest d’Europa, amb edats compreses entre 15 i 17 anys, procedents d’Espanya, Portugal i França.

Aquesta és una iniciativa que va promoure el Goethe Institut a la regió Europa sud-oest en col·laboració amb el Ministeri d’Afers Exteriors amb l’objectiu de fomentar la llengua alemanya a l’estranger i està organitzat pels Instituts Goethe a Barcelona, Brussel.les, Freiburg, Lisboa, Madrid i París.

El campament d’estiu es va adreçar als joves estudiants d’alemany del sud-oest d’Europa que es van trobar durant 14 dies (inclosos els dies de sortida I d’arribada) a Freiburg (Alemanya), on van participar en una gran varietat d’activitats relacionades amb la seva formació, al mateix temps que van potenciar el coneixement de l’alemany.

Al matí els participants van assistir a classes intensives d’alemany enfocades a la seva preparació per a la vida professional (nivell A2). A la tarda es van realitzar diverses activitats relacionades amb la professió i centrades en el turisme sostenible com: visites a empreses i escoles de formació professional, observació del treball realitzat a les empreses, etc. A més a més de les activitats relacionades amb el projecte, els estudiants van gaudir d’un interessant programa cultural i de lleure a Freiburg i als seus voltants.

El blog del “Sommercamp Freiburg 2015” es troba a internet. El podeu seguir sota l’enllaç següent:

http://blog.goethe.de/mdidb-sommercamp/

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web del Goethe Institut:

http://www.goethe.de/ins/es/es/bar/lrn/aid.html

 


Projecte Roannais image007 image009  

Dins del marc de les relacions establertesentre el Departament d’Ensenyament i la regió de Rhône-Alpes en matèria de Formació Professional, el projecte Roannais consisteix en integrar , durant un curs escolar, a joves catalans en les seccions europees en Cuina i Servei en Restaurant del CFA du Roannais.Al final de la estada els joves obtindran elCertificat d’Aptitudes Professionnelles (CAP)en cuina o en Servei de Restaurant. Aquesta formació és en règim d’alternança.

Per a més informació:

http://www.cfa.fr/


Els Alumnes en Pràctiques en Parlen…

Manel i Dalma, ens escriuen des de Finlància. En Manel , estudiant de 2n any de GUIA i Dalma, estudiant de 2n any d’Agències de viatges comencen el seu periòde de pràctiques a l’empresa “WelcomeLapland” a Lapònia. En Manel treballa de guia turístic i la Dalma a l’agència de viatges de l’empresa Els caps de setmana els dediquen a viatjar per la regió. Ens envien unes fostos preses al parc natural de “Pallas-Yllastunturi” a uns 300km al nord. Molt bona sort a tots dos!

____________________________________________________________

Escrit del  nostre alumne Victor Apablaza del CFGM Serveis de Restauració que esta gaudint actualment d’una beca a Roanne (França) proporcionada pel Departament d’Ensenyament durant el curs escolar 2015-16

UN CANVI EN LA VIDA

Bon dia, em dic Victor Apablaza Curiel, i ja fa gairebé un any vaig finalitzar el meu Grau Mitjà en Serveis en Restauració. Ara mateix tinc 19 anys, i ja fa uns 7 mesos, vaig decidir continuar amb la meva vida a França, lluitar i aprendre pel meu futur. Dóna’m uns minuts i t’ho explico.

Com ja us he comentat, ja fa gairebé un any, estava acabant el meu curs de Grau Mitjà en Serveis en Restauració. Realment tenia clar que volia continuar en el món de la restauració, i anar-me superant dia a dia, i servei darrere servei, per anar aprenent encara mes coses d’aquest treball; com fer correctament un cafè, que hi podem trobar en un vi; elaboracions a la vista del client, molts petits objectius d’aprenentatge per a poder arribar el mes lluny possible en un futur, continuem.

Cap al final del mes de juny de 2015, se’m proposava una possible opció per marxar a l’estranger. Aquesta opció era França, tot un any d’aprenentatge tant en una escola, com en una empresa de restauració, en la qual obtindria una titulació molt semblant a la que vaig obtenir al grau, però a França. Exactament, estudio una setmana al mes, (de dilluns a divendres) i les altres setmanes treballo en un restaurant com aprenent en serveis, i gracies això, hem puc permetre un lloc per a viure, ja que hi guanyo diners tots els mesos.

Després de rumiar i rumiar, vaig decidir anar-me, tenia molt clar que era una opció que no podia deixar escapar, deixar-ho tot i marxar cap a França era quelcom difícil per a mi, mai m’havia separat dels meus familiars i estic enamorat de la meva ciutat, Barcelona, però mirava per mi i pel meu futur.

Obtenir un títol a França, aprendre la manera de treballar dels francesos, els seus costums, conèixer noves persones, i sobretot, aprendre el francès, sobretot això; aprendre la llengua, ja que, avui en dia, al món de la restauració, estem obligats a saber-ne, i com més millor. Amb tot això, un 4 d’octubre de 2015, després de per fi trobar un restaurant que acceptes contractar-me tenint en compte que no parlava encara el francès, i trobar una habitació per a mi, me’n vaig anar.

Com us he comentat abans, des de que vaig arribar, estudio una setmana al mes, (hi ha algun mes que estudio dues setmanes), allà hi faig classes pràctiques i teòriques de restauració, i després matemàtiques, ciències, educació física (teòrica i practica), FOL, anglès i riscs en el treball, totes les altres setmanes treballo en un restaurant gastronòmic al poble de Villerest a França, anomenat Chateau de Champlong.

En un futur, encara que ja he decidit quedar-me dos anys mes per a realitzar el meu Grau Superior aquí a França, i acabar d’aprendre be la llengua del francès, m’agradaria continuar aprenent més llengües i poder viatjar al mateix temps. Em permetrà conèixer nous països i noves cultures, tenint molt clar que, a dia d’avui, en un futur, m’agradaria continuar amb la restauració, i treballar en bons restaurants gastronòmics d’alta cuina, però això sí, a Barcelona. Tinc com a objectiu aprendre llengües, però per poder parlar-les a Barcelona, penso que es preciós parlar de tu a tu amb persones de tot el mon, parlant diferents llengües, i comprendre de que parlem.

Vull donar ànims a tots aquells estudiants que estiguin començant amb el món de l’hoteleria, tots sabem que són moltes hores de treball i moltes hores en les que estem cansats, però hem de veure totes les coses bones que podem trobar, fer amistats, les satisfaccions dels clients… només fa falta buscar-les, depenent del tipus de treballador que busquis ser, i depenent on vulguis treballar, lluita per allò, experimenta, i aprèn el màxim possible.

Per a mi, el bon cambrer, es la persona que sempre te respostes a qualsevol pregunta dels seus clients ja parli de vins, de cafès o de qualsevol ingredient que estigui menjant en aquell moment, troba la teva oportunitat de ser-ho qualsevol dia.

 Moltes gracies pel vostre temps.

Atentament, Victor.

 foto Victor Apablaza