Xarops per al món de la cocteleria

Ponència de Monín: Xarops per al món de la cocteleria.

El passat divendres 14 de novembre, els alumnes de 1r. de Direcció de serveis de restauració vam presenciar a l’escola, una ponència de l’ambaixador representant de la marca a Espanya, el Sr. Aurelien Chaplet i l’ambaixador representant de la marca a Catalunya, el Sr. Xavier Iglesias.
La ponència, va començar amb una breu explicació de la procedència d’aquesta gran empresa, i tot seguit ens van presentar diferents productes de la seva amplia gamma amb una explicació de la seves característiques.
Monín té 17 ambaixadors repartits per Espanya que es reuneixen cada any per a fer investigacions i desenvolupar els nous productes de Monín. A més a més ofereixen a les empreses la creació de cartes, i formació tant en escoles d’hoteleria com a locals de restauració.
Monín és una empresa amb més de 100 anys, que va ser fundada per el senyor George Monín, qui va iniciar el negoci amb la creació d’una espècie de Limonchelo elaborat amb pell de llima. La empresa va tenir bastant èxit i va començar a ampliar l’oferta de licors i a fer xarops sense alcohol els quals es van començar a utilitzar acompanyats de cerveses i licors.
Els productes de Monín es consumeixen en més de 150 països arreu del món, tant per a cocteleria com per a cuina i pastisseria. A Estats Units es consumeix per a esmorzar acompanyats de torrades.

IMG_0076

Tants països implica adaptar els seus productes al gust del consumidor. A la pagina web de Monín podem trobar més de 3 mil receptes. L’empresa sap que els gustos i les preferències canvien segons l’estació de l’any i per això cada any treuen dues campanyes. La de tardor hivern encarada a begudes que aportin escalfor als consumidors i la de primavera estiu amb combinats refrescants. Monín es dedica a buscar l’equilibri en els gustos adequats segons les exigències dels consumidors.
En el cas dels xarops, Monín, segueix la norma francesa i tots els seus xarops tenen un 80% de sucre de canya. Amb una gamma que supera els 140 xarops, Monín presenta gustos des de la fruita de la passió, pinya, coco, passant per els vegetals com el cogombre, elaboracions com el pastis de poma, el Mojito i finalitzant amb productes artificials com el xiclet.
Sens va explicar, que els xarops no estan pensats de consumir sols i òbviament no han de ser consumits per persones diabètiques, excepte per una petita gamma que no conté sucre.
L’ambaixador Xavier Iglesias, professor del nostre centre, ens va explicar la infinitat de elaboracions que podem aconseguir amb els productes de Monín. La primera demostració va ser l’elaboració d’un “Iced tea” al gust del client, fàcil i ràpid de fer.

Us fem un petit recull de les elaboracions que es van confeccionar durant la demostració:
Iced tea de cogombre:
Ingredients: xarop de té amb llimona, xarop de cogombre, aigua i glaçons.
Iced tea de gerds i rosa:
Ingredients: xarop de gerds, xarop de rosa, aigua i glaçons.
Frappé de iogurt amb puré de fruita de la passió i xiclet:
Ingredients: llet, puré de fruita de la passió, xarop de xiclet, texturitzant (frappé) de iogurt.
Piña colada verge:
Ingredients: pinya natural, suc de pinya, puré de coco, xarop de rom.
“Mojito” de fruita de la passió:
Ingredients: llima natural, menta fresca, rom negre, puré de fruita de la passió i aigua amb gas.
Cafès aromatitzats amb: xarops de avellana, pastis de poma, rom, etc…
Monín també ofereix uns texturitzants que permeten elaborar els coneguts “smoothies”.
Aquest producte, apte per celíacs i sense l’alt contingut en greixos que tenen tant la llet com la nata, és perfecte per barrejar amb els xarops i purés de la marca, així com amb fruita i sucs naturals per obtenir batuts cremosos, refrescants i plens de sabor que poden aguantar mitja hora en una terrassa calorosa en ple estiu sense aigualir-se ni perdre la consistència.
Ja em esmentat els purés de Monín. Aquests estan fets amb fruita 100% natural i poden aguantar fins a un mes en bones condicions un cop oberts.

Xavier del Pueblo & Omar Carvajal

IMG_0095

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *