Visita a l’oficina per la no discriminació

El passat divendres 16 de febrer, el grup de PFI Auxiliar d’Hoteleria: Cuina i Serveis de Restauració va participar en la realització d’un taller sobre Drets humans i Drets de ciutadania a l’Oficina per la No Discriminació de l’Ajuntament de Barcelona.

Durant el taller, l’alumnat va tenir l’oportunitat de reflexionar sobre drets, tipologia i situacions de vulneració i, mitjançant exemples, també van poder discutir sobre actituds i situacions discriminatòries per motius diversos.

Els objectius són sensibilitzar l’alumnat per tal que pugui reconèixer els drets, identificar actituds i conductes discriminatòries i prendre una actitud activa i crítica en la defensa dels Drets i, alhora, donar a conèixer un recurs municipal on poden recórrer en cas de vulneració dels seus drets.

L’Oficina per la No Discriminació (OND) es troba al barri Gòtic i, en finalitzar el taller, vam fer una ruta per ell. Per grups, es va preparar informació sobre llocs emblemàtics del barri. Vam anar als diferents llocs i el grup que s’havia documentat sobre aquell indret ho explicava a la resta, de  manera que tothom va poder conèixer més detalls, història i curiositats d’espais molt característics i populars de la ciutat.