VI Concurs de Cocteleria de l’EHTB

1r de Grau Superior de Serveis en Restauració

2n de Grau Mitja de Serveis en Restauració.

Durant aquest curs, a la nostra web els hem anat informant de la participació i èxit dels nostres alumnes en els concursos de Sant Pol de Mar, Hospitalet i Lleida, però ara toca parlar del nostre concurs intern.

Des de la inauguració del centre, el curs 2007-08, cada any a finals de maig i a poques setmanes d’acabar el curs, s’organitza el concurs de cocteleria.

Aquesta activitat pretén posar en pràctica molts dels coneixements adquirits durant el curs, i no només amb els aspectes relacionats amb la cocteleria, sinó amb tot el que comporta l’organització d’un esdeveniment d’aquestes característiques. Són molts els detalls que han de cuidar i preparar els alumnes; preparació dels diferents espais, música ambient, acollida dels espectadors, àgil i ràpid desenvolupament de la prova, presentació i cloenda del concurs, la part gràfica, fotografia i vídeo en són només alguns exemples.

Aquest és el tercer any, que incorporem “la barra sense alcohol”. Per aquesta, passen rotativament una quinzena de bàrmans que no participen en el concurs, però que també mostren els seus coneixements, preparant i oferint als espectadors, diferents i molt variades degustacions de còctels inèdits sense alcohol. Còctels, que molt al contrari del que a vegades pot pensar la gent, són interessants pels seus colors, decoracions, aromes diversos i com no, pel gust final que ens deixen a la boca.

Aprofitant també el talent innat dels alumnes, just al final de la prova, mentre el jurat degustador tastava l’últim còctel i s’acabaven els preparatius de la cloenda i lliurament de premis, en Jake Smale, alumne de Direcció de Serveis va entretenir als espectadors amb dues cançons inèdites de Rap, una d’elles creada expressament pel concurs, fent referència a la cocteleria, al centre i a la vida de l’alumne.

Per valorar aquesta prova, teníem dos jurats. El primer, valorant la fase visual format per Manel Tirvió, Josep Mª Gotarda i Jordi Reig, tots ells representant el Club del bàrman ABE Catalunya i Juan Jiménez, de l’equip de bàrmans de Javier de las Muelas. El jurat gustatiu, format integrament per ex-alumnes que en el seu dia varen iniciar-se en aquest concurs i actualment, desenvolupen la seva activitat professional en el món de la cocteleria: Xavier Fitó, Gerard Sánchez, Carlos Torras i Marc Pinotti.

Un total de 18 alumnes, varen participar en el concurs i havien de demostrar la seva destresa com a bàrmans. La música triada, l’habilitat en la utilització de la coctelera, got mesclador, pinces, moviments, etc. es barrejaven en les explicacions que donaven als espectadors. Marta Almiñana va quedar tercera, Juan Martínez segon i com a primer classificat i guanyador d’aquest VI concurs,Javier Escaravajal.

Tots els participants van rebre el seu diploma de participació, coctelera (Schott Zwiesel i Casa Delfín), i invitacions per a conèixer les cocteleries que col·laboren en aquest concurs. Els tres primers, a més a més, tenien altres premis com llibres (Diageo), lots de productes (Womb grup), cursos de formació complementaria (Drinksmotion i Radical Bartender School), i com és tradició en aquest concurs, el trofeu del Club del Barman pel primer classificat.

A través d’aquestes línies volem agrair a totes les empreses i establiments que han confiat amb el centre i han recolzat aquest concurs, ajudant d’una forma o altra a la formació dels alumnes i futurs professionals de l’hoteleria.

Empreses i Establiments Col·laboradors en Aquest Concurs:

montatge_empreses_concurs_c

consum

L’EHTB promou el consum i servei responsable de les begudes alcohòliques, i participa i col·labora anualment amb programes organitzats pel FEBE (Federació Espanyola de begudes espirituoses)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *