Publicació: InnovaFP

La impressora en 3D de xocolata és un dels projectes que l’EHTB ha dut a terme des de la seva participació en la Xarxa Innova FP; en aquest article us presentem els resultats, treballats en aquest cas pel nostre departament d’Indústries alimentàries de forma molt efectiva. Estarem encantats de seguir tenint reptes com aquest!

logo ins escola treballLogotip nou modificat ehtbinnova FP

L’article publicat a AUTOCAD MAGAZINE el dia 10 de novembre de 2015 explica el procés de disseny, fabricació i simulació d’un extrusor de xocolata per a impressora 3D. Aquest és un projecte conjunt de l’Escola del Treball de Barcelona, l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona i, molt important, de dos alumnes de l’Escola Universitària d’Enginyeria Industrial de Barcelona (UPC).

Dins el marc de la Xarxa Innova FP, la col·laboració entre aquests dos centres de Formació Professional remarca la importància de la transferència del coneixement com a valor innegable dels nostre capital tècnic i humà.

L’objectiu del projecte fou el disseny d’aquesta impressora, de baix cost i de codi obert, les quals encara són poc freqüents en gastronomia. A l’article s’exposa el procés d’impressió amb la xocolata, es concreta el sistema d’extrusió emprat i s’exposa també com s’ha resolt la qüestió essencial de la refrigeració per mantenir la xocolata a la temperatura idònia per ser dipositada; altres reptes van ser la càrrega del dipòsit de l’extrusor, per no haver d’aturar el procediment, i el sistema impulsor de la xocolata.

innovaFP maquina

innova fp conill

El model es pot imprimir, són cinc peces bàsiques; cal tenir en compte també que el sistema manté freda la plataforma de la impressora, per facilitar l’adhesió de les primeres capes de xocolata.

S’han fet assajos virtuals i reals, quant al material i temperatura idònies, i d’aquesta manera s’ha confeccionat el prototip de l’extrusor (PLA) amb la xocolata (en aquest cas, Onix Plus, d’Eurocao).

Podeu trobar l’article sencer a: http://www.autocadmagazine.com/noticia/2135/diseno-simulacion-y-fabricacion-de-un-extrusor-de-chocolate-para-impresora-3d-con-solidworks

www.insehtb.cat

www.escoladeltreball.org

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *