Ponència de tes i infusions de SANS & SANS

S2270040

El passat dia 30 d’octubre, els alumnes de primer de serveis de restauració, vam tenir el privilegi de comptar amb la presencia en aquest centre del senyor Salvador Sans, propietari de Sans & Sans i la de cafès El Magnifico.

En una magnifica classe magistral, ens va mostrar com s’elabora el te, els seus orígens, com ha influït aquest en la cultura mundial i l’importància d’aquest producte tan de moda avui en dia.

En acabar l’exposició teòrica, vam tindre l’oportunitat de fer una degustació de te preparat per ell mateix. Per aquest tast vam tindre en compte els sintemes d’elaboració i l’utillatge utilitzat durant el procés.

La degustació va ser de un te verd japonès preparat de tres maneres diferents.

El primer, portava l’aigua a 50º i el gramatge de te adequat, amb 1 minut de temps d’infusió.

El segon, era el mateix gramatge però amb l’aigua a 80º i 2’50’’ d’infusió.

El tercer portava el doble de gramatge, l’aigua a 100º amb 2’50’’ de temps d’infusió.

El resultat del tast, va ser que semblaven tres varietats completament diferents. El primer era suau i amb aroma subtil a herba fresca. El segon ja era mes fosc de color i tenia un aroma mes fort a herba i terra mullada. El tercer va resultar molt amarg, amb aromes a sotabosc i de molta humitat vegetal. El tast, va ser tot un descobriment.

L’activitat va despertar l’ interès del grup que constantment preguntava i prenia notes. Tots vam quedar molt satisfets de l’experiència viscuda i en vam aprendre moltíssim.

Ara veiem el te i el mon que l’envolta amb una altres ulls.

Si voleu aprendre mes sobre aquest meravellós mont del te, podeu adreçar-vos a la seva plana web www.sansisans.com. on trobareu tota l’informació que us calgui sobre els seus productes.

Gràcies Salvador per la teva tasca divulgativa i la gran ponència al nostre centre.

Els alumnes de direcció de serveis en restauració.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *