Curs de tequiles al CFGS Direcció de Serveis

El passat Divendres dia 24 de febrer, ens va visitar a l’escola: Ruben Ubric, embaixador de Patrón a Espanya, ell mateix ens va introduir profundament en el món del tequila a tots els alumnes de primer curs de Direcció de Serveis.

La companyia Patrón, pionera en l’elaboració del tequila, està ubicada a la regió de Jalisco, Mèxic. Aquesta zona és una de les 5, en les que es pot produir el tequila, totes situades en el mateix país. El clima, el terra i les hores de sol, fan úniques les seves condicions de confecció.

La matèria primera amb la qual es fa, és l’agave, aquesta és una planta amb un total de 200 varietats, però només una serveix per fer el tequila, l’agave blava. Aquesta triga entre 7 i 9 anys en créixer i procedir a la seva obtenció. Tot seguit, s’extreu el seu most mitjançant una cocció, posteriorment es deixa fermentar juntament amb els llevats, simplement per accelerar aquest procés i convertir els sucres en alcohol . Un cop fermentat, aquest es destíl·la i s’envelleix o no en barriques de roure.

Varem realitzar un tast compost de tres tequiles de la seva casa, el Silver, el Reposado i el Añejo. Cada un d’ells poseeix un color, aroma, una graduació alcohòlica, un gust en boca i un envelliment en barrica de roure diferent. El Silver, de color blanc, amb brillantor i aromes propers als cítrics, no ha patit un envelliment . El Reposado ha estat envellit durant 6 mesos amb unes tonalitats visuals a ambar clar, gust a cítrics que combina amb una dolçor que permet gaudir del tequila a qualsevol persona. Finalment vam acabar amb el Añejo, aquest ha estat en barrica durant 12 mesos, és per això que el seu color és daurat amb unes aromes a vainilla i fruita madura.

El que podem diferenciar d’un tequila d’un altre, són els seus processos i la seva composició, molts d’ells industrials, ràpids i d’altres més lents i més bondadosos. Patrón elabora els seus tequiles amb una composició 100% d’agave, mentre d’altres és del 51%, aquests últims utilitzen sucres menys refinats, això fa que el preu sigui més barato.

Al final de la ponència el nostre company Pol Samon ens va realitzar la preparació del ”Tequila Sunrise”, compost per suc de taronja, un cop de granadina, tequila i una rodanxa de taronja com a decorció. És anomenat d’aquesta manera, ja que recorda a la posta de sol un cop servit en el seu got.