Sergio Rodríguez, Serà el Representant Català en el Proper Campionat de Baristes d’Espanya

Maig de 2012

foto1

Sergio Rodríguez,  alumne de 2on de CFGM de Serveis de Restaurant i Bar elaborant els seus cafès en final del campionat de Baristes de Catalunya

foto2 Un grup d’industrials del sector, importadors, torradors, fabricants de maquinària (cafeteres,  molinets i productes varis) varen fundar fa quinze anys el “Fòrum Cultural del Cafè”, com una associació sense ànim de lucre, amb l’objectiu de promoure, divulgar i fomentar el coneixement del cafè.  Una de les seves activitats és la realització del Campionat de Baristes a nivell peninsular, per premiar els joves professionals i fomentar la formació del món del cafè. Per arribar a la final d’aquest concurs, cal passar prèviament les seleccions corresponents provincials i autonòmiques.

foto3

Jurat i participants del Campionat de Baristes de la província de Barcelona

L’onze de maig de 2012, es va realitzar a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, el campionat provincial. El concurs se’l van disputar quatre participants: Lidia Godoy, Sergio Rodríguez, Robert Alves, estudiants de la mateixa escola, i  Diana Bardanca.

foto4

Robert Alves, preparant el mojito coffee

Tots ells, van haver de realitzar quatre expressos, dos cappuccinos, dues begudes especialitats amb alcohol i dues sense, i sempre com a denominador comú el cafè. Tota la fase, realitzada sota la mirada atenta d’un jurat professional i amb la dificultat de tenir un temps limitat de 16 minuts.

Després d’una llarga deliberació la primera posició va ser per Diana Bardanca, alhora que premiada pel millor expresso i també pel millor latte art, amb el cappuccino. En segona posició Sergio Rodríguez i en tercera Robert Alves, guanyador de les millors begudes especialitats (mojito coffee, com a beguda amb alcohol i sorbet cigaló d’anís, sense alcohol).

El participants Diana i Sergio, juntament amb els concursants seleccionats de les altres províncies catalanes, es van disputar la participació a la final espanyola, el dia vint-i-cinc de maig a Tarragona. D’aquest concurs, va sortir escollit com a guanyador del premi al millor espresso, les millors begudes especialitat i guanyador general del campionat, l’alumne de segon curs de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Barcelona, Sergio Rodríguez Pérez, patrocinat per Cafès el Magnífico.

foto5

Sergio celebrant el seu triomf en el Campionat de Catalunya

Malgrat els nervis passats pels alumnes i professors que van tenir el plaer d’assistir, gràcies a que l’organització de l’esdeveniment va posar a disposició un autobús, la jornada va ser molt enriquidora i profitosa per tots nosaltres. Estem segurs que en Sergio deixarà Catalunya en molt bona posició, el proper mes d’octubre, amb la seva participació a la final espanyola. Ens complau felicitar el nostre alumne pel magnífic treball que ha realitzat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *