Visita al Cementiri de Sinera (Arenys de Mar)

Avui , els alumnes de 4t d’ESO han visitat el Cementiri de Sinera per recordar l ‘obra de Salvador Espriu estudiada a classe dins de l’Àmbit de Llengua Catalana.

A Cementiri de Sinera, Salvador Espriu  evoca un món perdut, la seva Sinera mítica des del record. Sinera és el nom que s’identifica en l’ obra de Salvador Espriu, amb Arenys de Mar, d’on procedeix la seva família i lloc dels estius del poeta.

Allà, hem aprofitat l’espai per dissenyar un petit trailer d’un possible curtmetratge que tingués com a escenari el cementiri d’Espriu. Alumnes i professores hem participat en la tasca de creació.El Salvador Palleja ha estat el que ha editat tot aquest muntatge. Una activitat engrescadora que s’ha gestat en l’espai espriuenc, motiu d’inspiració avui. Ara, tot seguit, des de les àrees de llengües, elaborarem el guio i passarem a la càmera i l’acció!!!!!

Aquí us deixem les fotografies i  el poema que ha embocallat l ‘acte:

Cementiri a Sinera

Quina petita pàtria

encercla el cementiri!

Aquesta mar, Sinera,

turons de pins i vinya,

pols de rials. No estimo

res més, excepte l’ombra

viatgera d’un núvol.

El lent record dels dies

que són passat per sempre.

S.Espriu