II Certamen d’ oratòria 2017.Universitat de Barcelona.

Aquest any se’ns va convidar a participar en la segona edició del Certamen d’ oratòria 2017 promogut pel Departament d’ Ensenyament, el Grup Promotor Santillana i la Universitat de Barcelona. La finalitat del concurs és millorar les competències de comunicació oral i plurilingüe de l’alumnat de secundària i batxillerat i incorporar l’oratòria com a complement de l’aprenentatge i mitjà d’enriquiment personal.Capacitar els nostres alumnes amb les competències clau per al segle XXI significa, també, dotar-los de les estratègies necessàries perquè puguin expressar-se oralment i en públic de manera eficient. Ensenyar els nostres alumnes  a escoltar, dialogar, argumentar, reflexionar i sintetitzar és imprescindible per al seu desenvolupament personal i per al seu èxit acadèmic i professional.

Al certamen podien participar alumnes de 1r a 4t d’ESO, i de 1r i 2n de Batxillerat, en català, castellà i anglès .El concurs començava amb la redacció, per part de l’alumne, d’un text d’entre 500 i 600 paraules de tema lliure. L’equip del certamen va valorar els textos rebuts i  va comunicar a cada centre educatiu el nom de l’alumnesel.leccionat.D’ entre els 1000 alumnes inscrits,van escollir divuit finalistes entre els quals hi figura la nostra Ivanna Pérez de 4t d ‘ ESO. Aquests alumnes han rebut una formació específica sobre Oratòria i Comunicació d’Impacte a Barcelona durant dos mesos que ha consistit en vuit tallers per adquirir estratègies de comunicació oral.

Un cop finalitzada la formació, els alumnes han defensat avui públicament el seu text  al Paranimf de la Universitat de Barcelona.Totes les intervencions orals s’han avaluat a partir de criteris com la claredat expositiva, l’ús d’un llenguatge assertiu, la declamació, l’empatia i emotivitat, el llenguatge corporal i les estratègies de persuasió.Finalment,  s’ han ofert tres premis als millors oradors consistents en una estada a Roma.

Felicitar-los a tots ells perquè els  textos dels divuit sel.leccionats ens han emocionat a tots, tot i que , per a nosaltres, la nostra guanyadora ha estat la Ivanna Pérez des del primer moment amb el seu text en castellà El arte de convencer.

Avui, Ivanna, ens has mostrat que domines l ‘art de l ‘oratòria! Ets fantàstica! Per a nosaltres, la guanyadora!