Sortida 1r ESO Korfbal

La jornada de Korfbal està programada per als alumnes de 1r d’ESO. A l’assignatura d’Educació Física desenvolupem i dediquem a la pràctica d’aquest esport nou sessions durant el segon trimestre. Justament en tornar de la setmana santa, es realitza la competició a Can Jofresa, organitzada pel Consell Esportiu de Terrassa. El valor afegit que trobem en aquesta sortida és que la preparem conjuntament amb els 8 alumnes de 4t d’ESO que han tret la millor nota a l’optativa Jo dinamitzo l ‘esport a l ‘institut . Cada parella d’alumnes de dinamització seran els entrenadors d’un dels cursos de primer, afavorint un clima de germanor, comunicació i responsabilitat entre tots els alumnes, supervisat en tot moment pel professor encarregat de la sortida i els mestres acompanyants, ja que mobilitzem gairebé a 100 alumnes aquest dia. La competició consta de dos parts.La primera part  és un “tots contra tots els equips”, sense tenir en compte si són del mateix centre o no, a partir d’aquí cada partit guanyat són dos punts i empatat un punt; a la segona  es fan unes semifinals entre els equips que més partits han guanyat. L’equip que guanya la final passa a una altra competició que es farà al maig a Barcelona. La filosofia del departament d’educació física és fomentar la participació d’aquest esport per sobre de guanyar, per això portem tants alumnes a la competició . Els valors del Korfbal són molt adients per establir relacions d’equitat i potenciar la igualtat i el respecte a més de disminuir les actituds agressives a l’esport.

La jornada va ser un ÈXIT ROTUND, tant els de primer, com els de quart s’ho van passar molt bé. Aquí us deixem les fotos de la sortida.