Batxibac

Per què?

L’Institut Ègara ha volgut fer, aquest curs, un pas endavant en la seva oferta en llengües estrangeres. Des de fa temps es va apostar per la llengua francesa i des de primer d’ESO es treballa en el seu coneixement. El projecte educatiu i el projecte de direcció van concretar-se aquest curs al Pla Anual en la demanda d’autorització per a oferir el Batxibac, demanda que finalment ha estat efectiva a l’aprovar-se el projecte. Creiem que aquest programa impulsarà un millor nivell general de totes les llengües al centre.

Què és?

El Batxibac consisteix en un currículum mixt que possibilita l’alumnat que el cursa obtenir, a tots els efectes, la doble titulació de batxillerat català i baccalauréat francès. El currículum mixt està integrat pels continguts propis del batxillerat i pels continguts essencials per al coneixement de la llengua i la literatura francesa, a més de la realitat històrica, social, cultural i política de França.
El desenvolupament del Batxibac és conseqüència dels acords presos pels governs d’Espanya i França en matèria educativa.

• Obtenció d’una doble titulació: Batxillerat i Baccalauréat
  • Assoliment d’un alt nivell de coneixement de la llengua francesa, així com de la seva literatura i història
  • Accés directe a la universitat francesa
  • Doble via per entrar a les universitats catalanes

Requisits

Els alumnes que vulguin cursar el currículum mixt han d’acreditar com a mínim un nivell B1 de francès del Marc europeu comú de referència per a les llengües mitjançant el certificat de nivell intermedi de les EOI, el diploma B1 del DELF Scolaire o el diploma B1 del DELF Junior.

Si no s’aporta aquesta documentació, caldrà superar una prova de nivell en llengua francesa establerta pel centre batxibac sol·licitat. (dia 8 de maig)

L’objectiu és que els alumnes, en acabar l’etapa, hagin assolit, almenys, el nivell B2 en llengua francesa del Marc europeu de referència per a les llengües.

Calendari

• Publicació de l’oferta de places reservades per alumnes de fora el centre: 10 places
  • Periode de presentació de sol·licituds al centre: del 2 al 4 de maig de 2017.
  • Prova i entrevista personal (si escau): Dilluns 8 de maig a les 16 hores.
  • Publicació de la llista d’alumnes admesos: 12 de maig de 2017.
  • Preinscripció al batxillerat dels alumnes admesos: 16 al 24 de maig de 2017.

Més informació i portes obertes

El dia 24 de maig xerrada per als alumnes i famílies del propi centre que volen cursar el programa.
Del 25 de maig al 3 de maig, per a tots els alumnes de fora del centre:
– Visita del centre
– Informació general dels Batxillerats