Sortides i activitats complementàries

Al calendari de la pàgina principal podeu consultar totes sortides i activitats complementàries que fem al centre durant el curs. Cadascuna d’elles està dissenyada per a millorar la motivació, el creixement personal i l’aprenentatge dels nostres alumnes.

Aquestes són algunes de les sortides i activitats que formen part de la nostra programació anual:

• 1r ESO:
    • Projecte hort urbà que promou la sostenibilitat i bon ús dels residus orgànics originats al centre per tal de regenerar un nou espai verd dins de l’institut de Sales.
    • Taller de rèptils.
    • Participació en l’espectacle de màgia en anglès “Jack, the magician”.
    • Colònies durant tres dies del mes de juny l’alumnat fa activitats lúdiques-esportives en un entorn natural.
    • Concert de música (Música): a final de curs tots l’alumnat de 1r, 2n d’ESO i l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa de música fan un concert en què poden assistir amics i familiars.
  • 2n ESO:
    • Projecte sobre l’energia (interdisciplinari): projecte de treball en grups cooperatius durant el qual es potencia la motivació, l’autonomia i la creativitat dels nostres alumnes.
    • Projecte de creació d’una revista o blog on l’alumnat informarà a la resta de la comunitat educativa de les notícies que es produeixen en el centre, fomentant la comunicació i les eines TIC.
    • Visita al MMACA (Museu de les matemàtiques de Catalunya) a Cornellà.
    • Visita al museu de les Aigües de Cornellà.
    • Sortida per conèixer el patrimoni històric de Viladecans.
    • Esquiada (Educació Física): els alumnes de 2n i 3r fan una sortida a de tres dies a esquiar a la Masella.
  • 3r ESO:
    • Projecte de publicitat (interdisciplinari): projecte de treball en grups cooperatius durant el qual es potencia la motivació, l’autonomia i la creativitat dels nostres alumnes.
    • Viatge a París (Francès): els alumnes de 3r d’ESO i 1r de Batxillerat que fan Francès fan una sortida a París de 4 dies.
  • 4t ESO:
    • Concurs Problemes a l’esprint (Matemàtiques): un dia de febrer durant dues hores els alumnes de 3r i 4t d’ESO poden participar en grup a un concurs d’àmbit català on han resoldre diversos problemes matemàtics.Viatge de final d’etapa a Itàlia (tutoria): com a viatge de fi d’etapa els alumnes de 4t d’ESO visiten a Roma els monuments i museus més importants.
    • Projecte Poetry Slam (taller de creació de poesia urbana) L’activitat, subvencionada per l’ajuntament de Viladecans, fa que l’alumnat vagi trobant la manera d’expressar els seus pensaments mitjançant activitats amb l’objectiu que tots i totes acabin creant els seus poemes.
    • Projecte Xcelence: l’alumnat participa en visites i xerrades en empreses de la zona dintre de la seva formació i orientació laboral.
    • Taller de criptografia de l´Òscar Font.
  • 1r BAT:
    • Viatge a una ciutat europea: l’alumnat, com a viatge de fi de curs, visiten una ciutat europea (els darrers cursos aquesta ciutat ha estat Londres).
    • Visites i xerrades a l’arxiu municipal per preparar el treball de recerca.
  • 2n BAT:
    • Jornada orientació acadèmica i laboral a l’Atrium.
    • Visita de portes obertes a la UAB.
    • Visites culturals a museus com poden ser MNAC, Sitges i CCCB,…
  • CF:
    • Viatge a Mojácar: els alumnes de Cicles Formatius realitzen un viatge a Mojácar (Almeria) com a viatge de final de curs.

Tots els alumnes de l’institut poden, a final de curs, fer una sortida lúdica a Port Aventura d’un dia.

Per a tots els viatges a l’estranger els alumnes cal tenir en compte la documentació necessària per tal de poder fer el viatge.