Xerrada de l’escriptor PAU JOAN HERNÁNDEZ, autor de la novel·la “Quan no te’n vas”, als alumnes de l’Impuls de la lectura (ILEC)

L’escriptor Pau Joan Hernández ens visità el divendres 17 de març a les 12:30 h. La xerrada va tenir lloc al gimnàs. Hi vam assistir el grup de l’ILEC (Impuls de la lectura), 48 alumnes de 1r, 2n, 3r i 4t de l’ESO.
Prèviament a la visita havíem llegit la novel·la Quan no te’n vas o Si no te vas. Aquesta xerrada va ser concedida per l’ILC (Institució de les Lletres Catalanes) a inici de curs.

Aquí teniu els comentaris d’algunes de les alumnes assistents a la xerrada:

«La xerrada que va fer Pau Joan Hernández als alumnes de l’ILEC em va agradar molt, doncs el vaig trobar una persona molt intel·ligent, i tot el que deia em semblava molt interessant. »
Ruth Campón (2n C)

«El passat 17 de març, l’autor Pau Joan Hernández va venir a fer una xerrada, per als alumnes de l’ILEC (Impuls de la lectura) sobre el llibre Si no te vas.
Aquest llibre tracta sobre una noia que es diu Lorena, és morta i vol saber el perquè de la seva mort.
Al principi va explicar el llibre, i més tard va respondre les nostres preguntes. Li agrada escriure per a joves. Ens  va recomanar molts dels seus llibres. I estem supercontents que ens hagi vingut a visitar, ens va agradar molt la seva visita !»
Judit Mejías (2n A)

«Per a mi la xerrada amb el senyor Pau Joan va estar molt instructiva. Ens va ensenyar moltes coses, ens va explicar en què es va inspirar per escriure aquesta història, per què la fotografia de la portada era una noia amb la cara tapada pels seus cabells, hi havia fotos de cementiris, però la que li va cridar més l’atenció va ser aquesta.
Coses com aquestes hem aprés amb el Pau! Moltes gràcies per tot»
Carla Ventura (1r C)

«La xerrada m’ha semblat molt interessant i he pogut resoldre els meus dubtes sobre el llibre Si no te vas. Pau Joan m’ha semblat molt agradable i simpàtic, i responia totes les preguntes extensament i molt emocionat, es veia que li agradava fer la xerrada amb nosaltres i que li agradava que li féssim preguntes. »
Sofía Cañamero (2n C)

2017_0317_DSCN2940

Pau Joan Hernàndez va néixer a Barcelona el 1967. És escriptor, traductor i crític.
Començà a dedicar-se a la literatura de molt jove. Als divuit anys, va veure publicada la seva primera novel·la juvenil, Tot et serà pres.
Posteriorment la seva obra s’ha mogut en la línia de la narrativa fantàstica, o que combina fantasia i realitat. Sobresurten títols com L’ombra del Stuka, que va rebre el Premi Crítica Serra d’Or i el Premi de la Institució de les Lletres Catalanes el 2000; La tripulació del pànic, Premi Edebé Juvenil del 2004; El misteri de les quatre punyalades, guardonat amb el Premi Columna Jove del 2005, i L’illa de la pedra inquieta, guardonat amb el WhiteRavens de Múnic del 2010, entre molts d’altres.
Les seves traduccions han valgut la inclusió a la Llista d’Honor de l’IBBY en dues ocasions  i el Premi de la Crítica Serra d’Or de traducció de novel·la del 2008. Té obres traduïdes al castellà, el basc i el gallec.
En el terreny de la poesia ha publicat els reculls Si nego el bosc…, Joc de daus  i Camarades grecs.
Segons les seves paraules «Oblidem de vegades que, com que la vida és literatura i la literatura és vida, aquests contes dels avis poden sortir del fet més trivial de la vida quotidiana. L’ésser humà té una gran necessitat d’històries, de sentir explicar històries, i qualsevol història ben explicada ens resulta apassionant.»