XERRADA DE L’ARTURO PADILLA, ESCRIPTOR DE “SUPERVIVIENTES DETRÁS DE LAS CÁMARAS”, PER AL GRUP DE L’ILEC

El dimecres 9 de maig, l’escriptor Arturo Padilla va fer una xerrada per al grup de l’ILEC (Impuls de la lectura) per parlar de la novel·la que ens havíem llegit, Supervivientes detrás de las cámaras. La visita va ser concedida per l’editorial Barcanova.

Va ser una trobada fantàstica. L’autor es mostrà proper des del començament, la seva joventut i amabilitat van fer que els alumnes s’animessin a fer-li preguntes sobre la novel·la i sobre la feina d’escriptor. Els va convidar participar en concurs, convocat per ell mateix, que consisteix  a crear un booktràiler (http://arturopadilladejuan.com/concurs-2018/) sobre algun dels seus llibres, i, també, els presentà la seva darrera novel·la, Fora de guió.

En finalitzar la trobada, ens vam fer una foto amb l’Arturo Padilla, que podeu veure en la pàgina personal de l’autor:

Va ser una visita molt agradable, on escriptor i joves lectors van compartir la passió per la lectura i la literatura.

Aquí teniu un fragment de la presentació, per donar-li la benvinguda a l’Arturo, que van llegir la Judith Solà i la Noa Ramírez, de 2n d’ESO.

L’Arturo Padilla va néixer a Montornès del Vallès el 1989.

És llicenciat en Teoria de la literatura.

Sempre li ha agradat molt inventar històries. Amb nou anys va fer el seu primer conte i des d’aleshores no ha parat d’escriure.

Amb setze anys va guanyar el Premi Jordi Sierra i Fabra per a joves i va publicar la seva primera novel·la, El poder de una decisión.

Actualment compagina el món de l’escriptura amb la professió de professor.

També, escriu i fa xerrades als instituts per compartir impressions amb els seus lectors.

Es declara un apassionat del teatre, els viatges i Egipte.

És autor, entre altres obres, de La tempesta i Ombres a la foscor.

A la seva pàgina web en relació a l’escriptura ha escrit el següent: «M’agrada escriure, ja que em permet potenciar la meva imaginació al màxim i alhora plasmar els meus sentiments. Per a mi,  l’escriptura és una teràpia que treu enfora les meves preocupacions. Malgrat que els neguits no desapareixen, les paraules els fan presoners i no poden tornar al meu cap. De totes maneres, no només m’agrada escriure. Tinc moltes altres aficions i en podria fer una llista ben llarga…»

El grup de l’Impuls de la lectura (ILEC) hem llegit Supervivientes detrás de las cámaras. Ha estat tota una aventura endinsar-nos en la selva amazònica i viure el viatge excitant i perillós de la Yaiza, la Lola, l’Adrián, i, sobretot, el «Lince».

Aquí teniu el comentari d’alguns alumnes de l’ILEC, que van assistir a la xerrada:

L’Arturo Padilla és un noi interessant i ara em llegiré el llibre Fora de guió.

Tant el llibre com l’autor em van agradar molt, l’escriptor desprenia frescor i era molt agradable. La trama del llibre em va agradar molt. Segur que em compraré algun altre llibre seu com Fora de guió.

La veritat és que a l’Arturo Padilla no li trobo cap cosa que no m’agradés. Molta bona vibració i confiança des del principi.

Aquesta xerrada m’ha encantat, l’Arturo és súper amable i es veia que gaudia amb les nostres preguntes i responia amb alegria i felicitat. M’agradaria que tornés a venir per explicar Fora de guió.

Em va agradar molt el seu llibre. Em vaig imaginar la situació. I la tribu a la qual pertany el protagonista em atrapar, a part de més coses

Va ser genial. Em van impactar molt algunes de les seves respostes. Em van agradar molt els booktràilers, em semblen una gran idea. I em va semblar molt interessant el seu nou llibre, Fora de guió.

Va estar molt divertit.

Em va agradar molt perquè no solament vam fer preguntes.

L’Arturo era molt amable.

Va fer, des del meu punt de vista, la millor xerrada, i després li vaig comprar un altre llibre, em vaig posar en contacte amb ell per fer-li preguntes i de seguida em va respondre.

Em va agradar molt i també em va agradar que ens recomanés un altre llibre.

Ha sigut una de les xerrades que més m’ha agradat, em va agrada molt que vingués l’autor d’un llibre que m’he llegit, me l’imaginava més gran.

Va ser molt agradable parlar amb ell i em va impactar que fos tan jove, però encara així és un escriptor molt interessant i ja m’estic llegint el seu llibre Fora de guió.

Una xerrada molt interessant.

Em va agradar la dinàmica de la xerrada.

Va ser molt simpàtic i la xerrada va ser molt divertida i interessant.

Va ser molt simpàtic però no me l’esperava tan jove.

L’Arturo Padilla era molt amable i molt jove.

Em va agradar com va organitzar la seva xerrada.

Va ser una xerrada molt interessant, ja que l’Arturo va ser molt simpàtic, ens va permetre participar en tot moment en la xerrada i ens va recomanar altres llibres interessants.