VISITA DE L’ESCRIPTOR ALEJANDRO PALOMAS, AUTOR D’”UN HIJO”

L’escriptor d’Un hijo, Alejandro Palomas, llibre que han llegit els alumnes de l’Impuls de la lectura (ILEC) ens va visitar el dimecres passat, 4 de maig, a les 12:30 h.

Va resultar una xerrada molt interessant, ens va preguntar per què ens havia agradat el llibre i el seu protagonista, Guille, per què llegíem, què buscàvem en la literatura…

Després va arribar el torn de les preguntes: l’Alejandro Palomas va resoldre tots els nostres dubtes sobre la novel·la.
La presentació que vam llegir per donar-li la benvinguda va ser aquesta:

«Autor, traductor y filólogo español, Alejandro Palomas cursó estudios de Filología Inglesa en la Universidad de Barcelona, especializándose más tarde en Poesía en el New College de San Francisco, en Estados Unidos.
Tras completar estos estudios ha trabajado como traductor en importantes editoriales y como colaborador de varios medios de comunicación, actividad que ha sabido alternar con su labor como escritor.

Alejandro Palomas ha escrito ya muchos libros: El tiempo del corazón; El tiempo que nos une; El alma del mundo, finalista del premio Primavera; El secreto de los Hoffman, finalista del Premio Ciudad de Torrevieja. Su última trilogía la inició con Una madre, la siguió con Un hijo, Premio Joaquim Ruyra de narrativa juvenil y del V Premio L’Illa dels llibres,  y la ha finalizado con Un perro.

Un hijo, el libro que nos hemos leído los alumnos del ILEC (Impuls de la lectura), es una novela llena de ternura. Guille es un niño introvertido, con una sonrisa permanente. Tiene solo una amiga. Hasta aquí, todo en orden. Pero esta apariencia de tranquilidad esconde un mundo fragilísimo y con un misterio por resolver. Las piezas son un padre en crisis, una madre ausente, una profesora intrigada y una psicóloga que intenta comprender qué esconde el niño. Una novela coral donde se mezclan sentimientos, silencios, vacíos y un misterio cautivador.

Un hijo ha significado para algunos de nosotros una flecha directa al corazón. Hemos aprendido, junto a Guille, a querer a Mary Poppins (y su  “Supercalifragilísticoespialidoso”) y a echar de menos, muchísimo, a Amanda, su madre.»

A continuación us deixem amb alguns escrits sobre la xerrada que han fet alguns alumnes de l’ILEC:

“El dimecres 4 de maig va venir Alejandro Palomas, autor de Un hijo, i ens va fer una xerrada als alumnes de l’ILEC sobre el seu llibre, en què es va inspirar per escriure’l, en què es va basar, etc.
Ens va confessar que de tots els llibres que ha escrit, Un hijo és el més especial i amb el que més s’identifica, però que, en canvi, no és el seu preferit. A més a més, ens va explicar que el títol del llibre no era el que li volia posar en un principi.
Va ser una xerrada molt emotiva i va fer que reflexionéssim sobre algunes coses del nostre dia a dia. Ha sigut increïble poder conèixer aquest escriptor.”

Natalia García Martín, 2n ESO A

“A mí, la charla de Alejandro Palomas me sorprendió mucho, y a mí las cosas no suelen sorprenderme, pero su charla fue especial.
Para empezar, usó otro sistema para dar una charla, habitualmente los escritores hablan y luego no dejan hacerles preguntas; pero a él, sin embargo, le teníamos que hacer preguntas para que nos respondiera, y no solía sacar ningún tema para hablar a no ser que le hubiéramos preguntado primero. Nos explicó que la palabra normal no debía de ser usada, ya que «¿Qué significa normal?», nos preguntó.
A mí, personalmente, me pareció una persona muy interesante, y me gustaría que volviera a hacer otra charla.”

Joan Coria, 2n ESO A

“El dimecres 4 de maig ens va visitar Alejandro Palomas, l’autor de Un hijo entre altres llibres. Va estar molt interessant la xerrada, malgrat que no va portar el gos.
Ens van firmar ells llibres de Un hijo, encara que fossin de l’institut. “

Lara Pérez, 1r ESO A

“El dimecres 4 de maig a les 12:30 h va venir l’autor de Un hijo, l’Alejandro Palomas, a fer-nos una xerrada per als de l’ILEC. Quan ja estàvem tots asseguts i preparats, va entrar per la porta Alejandro i tots vam aplaudir. A continuació unes noies van fer la presentació, quan van acabar la presentació, vam fer un gran aplaudiment i va començar a explicar molta informació interessant sobre el llibre com:

–    La portada la va treure d’internet.
–    En el llibre la mare d’en Guille va tenir un accident, doncs aquest accident es va basar en un accident que li va passar a la mare d’un amic seu.
–    En principi el títol no era Un hijo.
–     Aquest llibre l’havia escrit per a lectors adults, però resulta que ha tingut un gran èxit entre el públic juvenil, com nosaltres.
–    No li va costar gens trobar una editorial.
I molta informació més.
I a continuació vam passar a les preguntes. Vam fer-li com unes dotze preguntes més o menys. I per acabar, vam preguntar per què el seu gos no havia vingut. Ens va explicar que al principi sí que anava a les xerrades però, com que s’està fent vell… I finalment vam acabar la xerrada amb un fort aplaudiment. I al final de tot es va asseure a la cadira i va començar a firmar els llibres. “

Aibi Cotarelo, 1r ESO C

“La charla que nos vino a dar Alejandro Palomas es la que más me ha gustado de todas, no solo hablamos del libro, consiguió hacerme ver y entender desde otra perspectiva algunos conceptos, eso la hizo más interesante.No esperaba que él fuera tan serio, las cosas que decía solían ser muy profundas, cosas que nunca te habías planteado y hablaba con ideas muy claras.Ha sido muy ameno y me han dado ganas de leerme sus otros libros.No esperaba algo así en una charla de un escritor, pero me ha encantado.”

Paula Vera, 2n ESO C