SORTIDA AL TEATRE “BODAS DE SANGRE” DE FEDERICO GARCÍA LORCA, GRUP DE L’ILEC DE 2n, 3r I 4t. CAN MASSALLERA (SANT BOI)

El dimarts 14 de març els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO que formen part de l’ILEC (Impuls de la lectura) realitzaren una sortida al teatre. Anaren al teatre Can Massallera  de Sant Boi i assistiren a l’espectacle Bodas de sangre de Federico García Lorca.

Els alumnes de l’ILEC havien fet una lectura dramatitzada de l’obra abans d’assistir a l’espectacle.

Aquí teniu els comentaris d’alguns alumnes:

«L’obra de Bodas de Sangre em va encantar. Vaig trobar que els actors i el director havien fet una gran feina per adaptar aquesta gran obra literària. I una part que em va agradar molt va ser quan va aparèixer la lluna.»

Ruth Campón (2n ESO C)

«El dimarts 14 de de març, els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO de l’ILEC (Impuls de la lectura) van anar al teatre Can Massallera (Sant Boi de Llobregat) per gaudir del teatre de Bodas de Sangre, de Federico García Lorca.»

Judith Mejías (2n A)

«El dia 14 de març, els alumnes de d’ILEC de 2n, 3r i 4t vam anar a Sant Boi per veure l’obra de teatre Bodas de sangre. L’obra em va agradar i també em va sorprendre perquè només hi havia quatre actors. Era molt semblant al llibre, cosa que em va agradar també. La meva escena preferida va ser la de la Lluna, perquè em van semblar molt bonics tots els efectes escenogràfics.»

Amna Raheel (2n ESO C)

«El dia 14 de març vam anar a Can Massallera (Sant Boi) per gaudir de la gran obra de teatre de Federico García Lorca, Bodas de Sangre. La companyia ho va fer genial, va ser espectacular, l’adaptació que van interpretar va ser fidel a l’obra original, però afegint un toc d’actualitat molt bo. Tot va ser genial, menys el comportament per part de algunes persones del públic, que es van posar a riure com si fos una comèdia, això em va molestar.»

Abel Pascual (2n C)

2017_0314_Bodas de sangre DSCN2931

«El argumento de Bodas de sangre parte de un suceso real que se produjo en Níjar: un matrimonio de conveniencia que no llegó a consumarse porque la novia huyó de madrugada con un primo suyo del que estaba enamorada. A partir de este suceso, Lorca crea una tragedia dirigida por el “fatum” en la que (a excepción de Leonardo), los personajes ni siquiera tienen nombre. Los personajes carecen de profundidad psicológica propia, son figuras abstractas, exponentes de los males de la sociedad española de la época y que están en manos del destino.

Lorca, que siempre en su obra se sirvió de los contrastes, parte aquí de la irrupción del desorden sobre la esfera del orden; de la importancia del amor carnal no necesariamente reproductivo, que pone en peligro el status quo y la familia (el matrimonio sirve para unir fortunas familiares y para estabilizar la descendencia y la reproducción de la vida; mientras que el amor que apela a la libertad suele quebrar la familia, acabar en muerte y amenazar todo esto). En Bodas de Sangre, además del contraste, el motivo formal más destacado es la repetición, en la obra vemos una estructura circular en la que se repiten símbolos, siendo el más claro la presencia de la navaja como símbolo de violencia, virilidad y muerte. Ya al principio de la obra, cuando El Novio habla con la Madre de las intenciones de boda, esta exclama “La navaja, la navaja…malditas sean todas y el bribón que las inventó”. La obra empieza y acaba con una fuerte presencia de la muerte, de la que los personajes no han podido escapar, porque estaban condenados a ella por el destino («¡Cuando las cosas llegan a los centros, ya no hay quien las arranque!» / «Que yo no tengo la culpa, que la culpa es de la tierra… »)

«Después de varios años adaptando para los alumnos de secundaria La casa de Bernarda Alba, este curso nos atrevemos con Bodas de sangre. La tragedia, que hace del amor y la muerte el centro del argumento, es altamente atractiva para los alumnos de ESO y bachillerato. Para ellos el amor, los celos y las emociones fuertes son temas importantes que reconocen en su día a día, y que aprovechamos para acercarlos a la literatura lorquiana.»

(Textos extrets de la següent pàgina web: http://www.transeduca.com/bodas-de-sangre-lorca-el-teatro-no-solo-teatro-escolar-n-89-es.html)