L’Institut de Sales participa al Catskills 2016

El passat dijous 2 de juny es va celebrar a l’Institut Salvador Seguí de Barcelona l’edició corresponent a l’any 2016 del campionat Catskills.

El campionat de Catalunya de formació professional, que es celebra cada dos anys, permet mostrar les habilitats i les competències professionals dels alumnes que hi participen. Les proves estan inspirades en les descripcions tècniques que regeixen la competició internacional WorldSkills Competition.

Entre els objectius d’aquest campionat estan promoure l’alta qualitat dels estudis de formació professional que es duen a terme a diferents centres educatius del territori, impulsar, promoure i prestigiar la formació professional i crear xarxes de col·laboració, entre els centres, el professorat participant i les empreses del sector.

L’Institut de Sales va participar en l’skill de cures auxiliars d’infermeria, representats per les alumnes Lesley Batista i Ioana Alexandra Ignat, entrenades per la professora Maria Reina Rodríguez Burch, que també va formar part del jurat del concurs.

Durant el campionat, les participants van realitzar dos exercicis:

• Mòdul 1: Aplicació d’un ènema de neteja comercial a un usuari enllitat (simular el temps de retenció i d’evacuació). Efectuar la higiene de genitals i col•locar un bolquer. Deixar-lo en la posició de Fowler.
  • Mòdul 2: Ajudar i orientar a un usuari asmàtic en les tècniques de l’ús de l’inhalador. Dur a terme l’educació sanitària sobre els desencadenants de l’asma i l’evitació del tabac. Característiques de l’usuari: 65 anys, autònom, sense problemes cognitius, fumador i al·lèrgic als àcars.

També van assistir-hi com a suplents les alumnes Judit Llopis i Andrea Cobo, així com l’alumna Tamara Roa i el professor Emili Marín que es van encarregar de la logística.

A l’edició 2016 del Catskills van participar un total de quinze instituts de tot el territori i en acabar el campionat les alumnes van rebre un diploma per la seva professionalitat.