ALUMNES DE 2n I 3r D’ESO VAN LLEGIR TEXTOS DE CREACIÓ PRÒPIA ALS ALUMNES DE 6è DE PRIMÀRIA DE LES ESCOLES PAU CASALS I DR. TRUETA

Aquest és el segon curs que es du a terme aquesta activitat col·laborativa entre l’institut i les dues escoles adscrites al centre. El dimecres 16 de maig sis alumnes de 2n d’ESO i dos de 3r van anar a l’Escola Dr. Trueta, i els dimecres 23 de maig i 6 de juny altres nou alumnes de 2n i 3r van anar a l’Escola Pau Casals, on havien cursat l’educació infantil i primària, per llegir  redaccions que havien escrit a les classes de llengua. Els textos literaris tractaven temes com el pas de primària a secundària: els donaven consells, en primera persona, per afrontar l’institut i l’ESO. També, els van llegir instruccions per ser un bon alumne, un bon amic o un bon fill. Altres textos eren fragments literaris de creació pròpia.

Els alumnes de sisè de primària els van escoltar amb molta atenció, van aplaudir les lectures dels alumnes de l’ESO i, al final, els van saludar i felicitar, i els van fer preguntes sobre el funcionament de l’institut. Als nostres estudiants els va fer molta il·lusió anar a la seva anterior escola, entrar a les aules, que els han vist créixer, parlar amb els seus professors i saludar amics de primària. Va ser una trobada molt emocionant. Esperem tornar-la a repetir!

Al final de la trobada l’Institut de Sales va regalar un llibre a les escoles Pau Casals i Dr. Trueta amb un recull de redaccions escrites pels nostres alumnes com a record d’aquesta trobada.

Aquí teniu el comentari d’alguns dels estudiants d’ESO que van participar en aquesta iniciativa conjunta primària-secundària:

«Me ha gustado mucho ir a leer mi redacción a los niños de sexto, porque me ha gustado que me escucharan y que me preguntaran sus dudas, y espero haberlas podido responder bien.»

Ariadna Henríquez, 2n B

«L’activitat realitzada, consistent en llegir redaccions fetes per nosaltres als alumnes de 6è de primària, ha estat un èxit. Ha sigut una estona molt divertida i plena de records, ja que és l’escola on vaig estudiar de ben petit i m’emociona moltíssim. A més a més d’estar a gust llegint les nostres redaccions, també m’ha agradat poder veure els meus antics professors i monitors de menjador,  i adonar-me de com va canviant l’escola. És el segon any que faig aquesta activitat i en tot moment he estat còmode i m’he sentit respectat. Sempre marxo amb llàstima, però amb un somriure d’orella a orella. En definitiva, ha sigut una gran experiència!»

Oriol Rosa, 3r B

«A mi, em va agradar molt poder tornar a la meva escola de quan era petita. Vaig veure els meus antics professors i monitores de menjador.

Però el més important per a mi va ser poder expressar el que jo sento a través de la redacció que vaig llegir. Als nens i nenes, els vaig intentar donar els millors consells per a que el curs vinent puguin entrar a gust i segurs a l’ambient de l’ institut. Espero que els hagin sigut útils els nostres consells.

També em va agradar molt quan els nens i nenes de sisè van poder fer-nos preguntes. Va ser molt divertit poder contestar-les i fer que al final ells mateixos traguessin les seves conclusions.»

Marta González, 2n A

«Ha sigut molt divertit, sobretot poder explicar als nens i nenes de sisè com és l’institut i poder resoldre tots els seus dubtes. Les redaccions crec que els han agradat bastant, ja que estaven molt atents. M’agradaria repetir aquesta activitat l’any vinent, si fos possible, perquè se’ls veia molt intrigats per saber com era aquesta nova etapa de la vida.»

Wassima Rachdi, 2n A

«Esta actividad que hicimos de ir a leer una redacción al Pau Casals me pareció una experiencia muy tranquila porque volvías a ver a tu antiguas profesoras.»

Álvaro Castellanos, 2n B