Acta d’inauguració del curs

Aquest 18 de setembre hem inaugurat el curs 2015-2016. En Ramon Alabau, professor de llengües estrangeres i poeta, ha fet una presentació-conferència de títol “Conèixer el passat, vertebrar el present i somiar el futur”. Primer, abans del pati, l’ha feta per als alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO; i després del pati, per als de 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat.
Ha estat una xerrada molt amena, on combinava reflexions amb exemples molt propers. Ha parlat als alumnes de distribuir el temps, de començar a clavar els colzes com més aviat millor (sobretot a 2n de batxillerat), de l’efecte mirall (parlar amb nosaltres mateixos i reconèixer els errors), de la relació amb els professors (cal buscar-los i demanar-los tots els dubtes perquè la seva feina és ajudar els alumnes), dels exàmens (que són com una “radiografia mèdica” i haurien de servir perquè tot el que hem fet malament no ho tornem a fer, i que és important preparar-se bé) i de la implicació dels pares (amb qui s’ha de compartir tot l’esforç que s’està fent). També els ha dit que a la llarga es veuen els coneixements adquirits i que la persona que té més recursos tard o d’hora té més possibilitats.

En Ramon Alabau ha valorat, d’altra banda, l’esperit de recerca que ens proposem per aquest 2015-2016.

Finalment ha parlat de la importància de llegir, i ha llegit tres poemes: “Elionor” de Miquel Martí Pol; “La vaca cega” de Joan Maragall i “Cuerpo presente” de Llanto por Ignacio Sánchez Mejías de Federico García Lorca. Als del segon grup, en comptes de la “Vaca cega” els ha llegit “Cambra de la tardor” de Gabriel Ferrater.

Després dels aplaudiments ha dit: “Tant de bo que els vostres somnis es puguin complir.”