La Marató de TV3

Un any més l’institut s’ha sumat als actes per a La Marató de TV3, que enguany està dedicada a la salut sexual i reproductiva. L’alumnat de 3r d’ESO ha pogut gaudir de la xerrada divulgativa i també hem col·laborat aportant una bon grapat de diners a través de sortejos de paneres solidàries.

Aquí teniu una petita presentació de la nostra participació. Gràcies a les famílies, alumnat i delegats/des de classe per fer-ho possible. Hem recaptat 1.484,05 euros.

Enllaç a l’animació

Taller nadalenc

L’alumnat de 1r d’ESO ha passat un matí ben diferent i molt especial. Han compartit habilitats amb els i les alumnes de 5è i 6è de les escoles del Voltreganès, han intercanviat coneixements mitjançant l’elaboració i participació activa en un taller nadalenc. Han estat molt creatius i creatives hi han sortit unes manualitats ben boniques per aquestes festes!

Vic i el Museu Episcopal

Divendres 2n d’ESO va participar en  una sortida a Vic. L’activitat estava vinculada a la temàtica d’història medieval. Primer es va fer un recorregut a l’entorn del casc antic, durant el qual, la guia de l’espai Vic punt zero ens va explicar l’origen de la fundació de la ciutat, els motius del seu emplaçament, les activitats a les quals es dedicava la seva població i la seva evolució durant el temps. Seguidament, es va entrar en un espai immersiu on es va poder entendre aquesta evolució de manera visual. Finalment, el personal especialitzat del Museu ens va oferir un recorregut per entendre l’art i el pensament de l’edat mitjana gràcies a les seves obres romàniques i gòtiques de valor excepcional. Una sortida de km0 molt ben valorada.

Recurregut històric i visita a la Borsa de Barcelona

Les alumnes i els alumnes de segon de batxillerat han anat a fer una visita guiada a l’edifici de la Borsa de Barcelona. Allà, han pogut fer un tastet sobre les principals funcions dels mercats financers i aprofundir , amb tota mena de detalls, els seus coneixements sobre el funcionament de la borsa. A més a més, també han pogut passejar per la ciutat tot fent un recorregut guiat pels principals llocs emblemàtics del barri de la Ribera i del barri gòtic en espais vinculats als esdeveniments de la nostra història contemporània.

Ha! Ha! Ha!

L’alumnat de 3r d’ESO està participant en el projecte anomenat Ha! Ha! Ha! És un taller que ofereix un espai de reflexió i d’acció educativa sobre el llenguatge audiovisual i la seva incidència en la construcció i reproducció de les desigualtats socials. El taller vol promoure que els joves generin nous relats que superin els estereotips a partir de la ficció audiovisual.

Benvinguts a la sala Beckett

El 30 de novembre de 2023 vam arribar a la Sala Beckett a punt per mostrar al públic el projecte que hem dut a terme aquest trimestre: una obra escrita per 21 alumnes de 4t d’ESO, amb lectura dramatitzada.
La cloenda estava molt ben muntada. Arribant a la Sala, ens van fer una visita guiada molt ben explicada. Tot seguit, ens trobàvem asseguts, com a públic i vam poder gaudir de les quatre obres, fetes per alumnat d’altres centres, abans que toqués fer la nostra.
Els alumnes, tot i els nervis, van fer el muntatge com l’havien assajat. Va ser un èxit i una bonica experiència per recordar.
M’ha agradat formar-ne part i poder dir-los “molta merda!”, abans de veure’ls a l’escenari.

Insectes robots

En el marc de la Setmana de la Ciència els alumnes de 4t d’ESO de robòtica i digitalització han creat vibrobots simulant vida animal. Han construït i dissenyat insectes, amb materials que es fan servir en robòtica i electrònica, com són els sensors i els actuadors. Han quedat molt bé. Els reconeixeu?

Visita a la colònia tèxtil de Borgonyà

Un any més, el nostre centre ha participat en una visita guiada organitzada pel Museu del Ter. L’alumnat de quart d’ESO, durant un parell d’hores ha pogut veure com es vivia en una colònia tèxtil, en aquest cas l’antiga Fabra i Coats, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN).
El patrimoni arquitectònic que ha quedat permet imaginar com era el dia a dia a la colònia o el funcionament de les seves instal·lacions industrials. La sortida ha permès empatitzar amb el passat històric més recent, imaginar com devia ser treballar a la fàbrica, viure en una de les seves cases, anar a l’escola, comprar a la botiga, anar fins a l’andana per agafar el tren o jugar en un dels primers camps de futbol de Catalunya. Entendre conceptes com “seguretat laboral”, “pau social”, “font primària oral” i BCIN.

Setmana de la ciència: “Ciència en primera persona (FCRI)”

Els alumnes de 3r ESO dins del marc de la Setmana de la ciència en la matèria de Física i Química i com a projecte STEAM vam participar en una proposta anomenada “Ciència en primera persona” impulsat per la Fundació catalana per a la recerca i la innovació (FCRI). Aquesta proposta consistia en 4 reptes diferents i nosaltres vam triar dos d’aquests reptes: “Microgravetat” i “Hypatia I”.

Els alumnes han treballat a classe aquests reptes proposats per científics i científiques, han elaborat uns posters, presentacions, vídeos i maquetes per a la seva consecució. Aquests materials es van enviar prèviament per a una videoconferència que es va fer el dia 15 de novembre. En la videoconferència els científics i científiques comentaven els treballs enviats i visionaven els vídeos gravats per resoldre els reptes. Ens vam connectar des de les classes i vam quedar molt satisfets ja que tres dels nostres treballs van ser exposats en la videoconferència, juntament amb treballs d’alumnes d’altres centres de Catalunya.

Ens ha agradat molt l’experiència en participar en aquests reptes impulsats per la FCRI, estem satisfets dels resultats que hem obtingut i els coneixements que han adquirit els alumnes de la mà de científics/ques catalans que estan treballant en el seu dia a dia en la recerca.

Setmana de la ciència: “Anem al riu”

El passat 10 de novembre i dins del marc de la Setmana de la Ciència, els alumnes de 1r de Batxillerat que cursen l’optativa de Reptes de Biologia i Geologia vam anar a fer una inspecció del riu Ter a Les Masies de Voltregà.

Durant les setmanes prèvies hem treballat a classe en diferents grups els diferents factors que determinen la qualitat del riu: les propietats físico-químiques, la vegetació, els macroinvertebrats, aus i rastres.

L’objectiu d’aquesta inspecció serà determinar la qualitat del riu al seu pas per a Les Masies de Voltregà, prendre consciència que la qualitat del riu determina la biodiversitat al voltant d’aquest i que cal fer un esforç per tenir cura del riu per benefici de tots.