Visita a les mines de Cercs

Els alumnes de  batxillerat que fan les assignatures de Ciències de la Terra i de Tecnologia Industrial han visitat el Museu de les Mines de Cercs.

Aquest museu està dedicat monogràficament al carbó. L’activitat minera a la comarca del Berguedà ha desaparegut i per això el museu es defineix com un centre d’interpretació que relaciona la tècnica i la història.
La visita consta de la projecció d’un audiovisual sobre la conca minera de l’Alt Berguedà, una exposició permanent sobre el carbó (la seva explotació, la importància de les infraestructures mineres, el transport i l’ús, tant com a combustible domèstic i industrial com a font primària per a obtenció d’electricitat), l’entrada a un habitatge miner i la visita guiada a l’interior de la mina, on s’analitzen les condicions de treball al llarg del temps.

A més a més, els alumnes han visitat el jaciment paleontològic de Fumanya, una antiga explotació de carbó a cel obert on s’ha descobert un impressionant jaciment amb milers de petjades, ossos i ous de dinosaure.