Projecte a la carta

DSC_1387

Els alumnes de 3r d’ESO aquest últim trimestre un dia a la setmana durant dues hores han estat treballant en grups cooperatius el projecte “A la carta”. Aquest projecte ha consistit en la creació d’un restaurant. L’única consigna que se’ls va donar va ser que havien de posar en pràctica totes les competències, coneixements i habilitats que ja tenien i que havien adquirit al llarg del curs, que al final havien d’entregar una memòria escrita on es recollís el seu procés d’aprenentatge i un producte final d’algun aspecte a destacar del restaurant. L’últim dia també havien de fer una breu exposició oral explicant tot el procés i presentant el seu restaurant.
La metodologia emprada en aquest treball ha estat la del treball per projectes on en primer lloc els membres del grup van fer una pluja d’idees de com podia ser el seu restaurant. Després de totes aquestes van escollir la que més els va convèncer i van començar a dissenyar com seria, és a dir, la seva localització, quin tipus de menjar s’hi faria, quins recursos humans i materials necessitarien, impacte mediambiental, publicitat i màrqueting, etc. En segon lloc van pensar quin seria el producte final que presentarien el dia de l’exposició perquè representés el seu restaurant. Un cop decidit tot això l’únic que els quedava era organitzar-se i planificar-se totes les sessions perquè poguessin aconseguir tots els objectius que s’havien proposat.
La veritat és que el resultat ha estat molt sorprenent i hem pogut veure els alumnes motivats i engrescats desenvolupant la seva creativitat.