Projectes i premis

Uns dels objectius curriculars de l’INS Salvador Dalí és la realització d’experiències i la participació en projectes tant dins del propi centre com en col·laboració amb d’altres, fins i tot de l’estranger. Amb aquestes activitats es pretén  La participació en aquests projectes contribueix a consolidar el procés maduratiu de l’alumnat ja que incentiva les activitats participatives, de motivació i de coneixement del seu entorn. Molts cops aquestes activitats comporten un reconeixement exterior en forma de premis, els quals, encara que no siguin l’objectiu del treball en què s’ha participat, són rebuts amb estima per tota la comunitat educativa i són una forma de recolzar anímicament tant el professorat com l’alumnat, en uns moments en que la tasca docent és veritablement complicada.

A continuació fem un llistat d’alguns dels projectes i premis rebuts en la curta trajectòria del nostre Centre.

PROJECTES i PREMIS

  • 2015: Tres treballs de recerca van ser finalistes al 12è fòrum de treballs de recerca “Ciutat del Prat”.
  • 2015: El treball de recerca “Foc i tradició, la colla de diables del Prat de Llobregat” de l’alumne Pau Ruiz (2n de Btx) i tutoritzat per Alba Sabaté ha estat premiat als premis Baldiri Reixach realitzat a l’Espluga de Francolí amb 700 euros. També ha estat finalista als premis Edurecerca on es seleccionen els millors treballs de recerca del Baix Llobregat.
  • 2015: Qijun Jin (2n de Btx) va aconseguir la posició 20 de 2963 participants a les proves Cangur 2015 de matemàtiques.
  • 2015: Claudia Quiñones (1r de Btx) ha aconseguit el primer premi de microrelats al concurs literari del Prat de Llobregat anomenat “Concurs Tintablava”.
  • 2015: Adriana Irurita (2n de Btx) ha aconseguit el tercer premi de poesia al concurs literari del Prat de Llobregat anomenat “Concurs Tintablava”.
  • 2015: Ana M. Alcalà (3r ESO) ha estat premiada i els seus poemes han estat publicats en el concurs “Poesia en acció”.
  • 2015: Judith Barroso (3r ESO) ha estat premiada i els seus poemes han estat publicats en el concurs “Poesia en acció”.
  • 2015: La fotografia Floració focal del professor Albert Montori obté accèssit per part del jurat del concurs de fotografia matemàtica organitzat per l’ABEAM en el qual participa alumnat i professorat de tots els nivells educatius de Catalunya
  • 2014: Tercer premi en el I Concurs de poesia “Tintablava per a joves del Prat per a Adena Maria Ene amb l’obra Vés i sigues feliç.
  • 2014: Primer premi en el I Concurs de poesia “Tintatablava” per a joves del Prat per a Yáiza Sevillano Ramírez amb l’obra Si pogués parlar-te.
  • 2014: Primer premi en el III Concurs de microrelats “Tintablava” per a joves dels Prat per a Yáiza Sevillano Ramírez amb l’obra Rutina.
  • 2014: Yáiza Sevillano Ramírez. Guanyadora del VIII Premi Sambori Òmnium Catalunya Penedès-BaixLlobregat per l’obra Carta a un àngel.
  • 2013: Premi d’alumnes a la convocatòria XXXVI Premis Baldiri Reixaca l’alumna Judit Pratper al Treball de Recerca “La tradició gegantera al Prat i al món”.
  • 2013: Les alumnes Micaela Lo Bello i Mònica Honrubia han estat premiades per les obres poètiques Imagina un paisatge i El bosc; participaran en la XV Marató de Poesia en Acció que tindrà lloc a Barcelona el 14 de juny i els seus poemes seran publicats en un volum.
  • 2013: L’alumna Micaelo Lo Bello ha guanyat el Jocs Florals del Prat amb l’obra poètica Imagina un paisatge.
  • 2013: Un conte, un amic. Hem començat un projecte d’intercanvi de contes i a la vegada d’intercanvi cultural amb Burkina Faso. Aquest és un projecte portat a terme amb altres Departaments del centre, ja que l’intercanvi de contes es fa en anglès, francès, castellà i català.
  • 2013. Premi especial del jurat al concurs Videomat pel vídeo “Podem mesurar el radi de la Terra” El vídeo mostra l’activitat de mesura del radi de la Terra seguint el mètode d’Eratòstenes, realitzada pels alumnes de 4t d’ESO dels instituts Blas Infante de Còrdova, Salvador Dalí de El Prat de Llobregat i Montsacopa d’Olot, el dia 20 de març de 2013, l’equinocci de primavera.
  • 2012 2013. Elaboració d’un documental, Voreres escrites, un passeig literari pels carrers del Prat de Llobregat, al llarg de l’any acadèmic 2012/2013. Aquest documental ha estat planificat i dirigit per la professora Alba Sabaté i dut a terme per un grup l’alumnes d’ESO. Ha estat presentat en el centre cultural Cèntric el 7 de novembre del 2012. Així mateix, en el mateix local de n’ha fet una exposició fotogràfica a partir del material reunit en tot el procés d’elaboració.
  • 2012 – 2013. Premi Baldiri Reixach pel documental Voreres escrites, un passeig literari pels carrers del Prat de Llobregat, al llarg de l’any acadèmic 2012/2013. Aquest documental ha estat planificat i dirigit per la professora Alba Sabaté i dut a terme per un grup l’alumnes d’ESO.
  • 2012. projecte “Millorem la competència matemàtica a l’INS Salvador Dalí” Subvenció atorgada per l’Ajuntament del Prat de Llobregat per a la realització de projectes pedagògics al centres docents públics. L’objectiu principal del projecte és millorar la competència matemàtica de l’alumnat de 4t d’ESO a través d’activitats que requereixen la participació activa i que comportin el treball amb materials de tot tipus. D’aquesta manera es pretén fomentar la valoració de les matemàtiques com a part de la cultura i la utilització de la competència matemàtica per analitzar fenòmens del nostre món i per actuar de manera reflexiva i crítica en els diferents àmbits de la vida.
  • 2011-2013 : eTwining .Al curs 2011-2012 també vam afegir com a projecte de Departament un eTwinnning   entre alumnes del nostre centre i d’altres alumnes d’altres països d ‘Europa de la mateixa edat.
  • 2010. Diverses presentacions i premis al concurs literari Poesia en acció. Els participants han estat l’alumnat d’ESO i Batxillerat i la professora Alba Sabaté, com a organitzadora.
  • 2010. Participació de l’alumna de Batxillerat Rocío Cazorla amb la narració Un dia qualsevol en l’edició del IV Premi Sambori Òmnium. Va impulsar la seva participació la professora Isabel Monforte.
  • 2000 fins l’actualitat: Escoles Verdes. Des de l’any 2000 l’Institut està adherit al projecte Escoles Verdes que pretén una major ambientalització dels centres educatius, la concienciació ambiental i un ús sostenible dels recursos. Si voleu tenir més informació cliqueu aquí.
  • 2007. Accèssit als Premis Leandre Colomer del 2007, convocats conjuntament per la Fundació Leandre Colomer i l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • 2007 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del jovent. Treball premiat: El vidriol, un animal de costums reservades. Alumnes autors: Yolanda Martín, Sergi Gisbert i Guillem Bonet.
  • 2007 fins l’actualitat : Projecte de ràdio en anglès El segon projecte important que hem portat a terme des del nostre Departament   és el projecte de ràdio a Batxillerat. El projecte es porta a terme a la ràdio del Prat i consisteix en l’enregistrament i posterior divulgació de treballs realitzats per alumnes de primer de Batxillerat.
  • 2007-2011: Intercanvi. Es va dur a terme un intercanvi d’alumnes amb Irlanda “Saint Joseph’s” dins d’un projecte Europeu i també com part d’un projecte del Departament de Cultura i Educació de l’Ajuntament del Prat de Llobregat .
  • 2007 – 2008. Muntatge i representació de Mercè Rodoreda, dos contes i una vida, basada en la vida i l’obra de l’escriptora, per commemorar el cent anys del seu naixement. La professora Alba Sabaté va seleccionar els textos i les imatges i va dirigir el projecte que va ser interpretat per alumnes d’ESO el curs 2007/2008. Se’n va fer una representació al Centre Cívic Sant Jordi -Ribera Baixa.
  • 2007 – 2008. Segon premi als Premis Leandre Colomer, convocats conjuntament per la Fundació Leandre Colomer i l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona. Muntatge i representació de Mercè Rodoreda, dos contes i una vida
  • 2006-2009 Learn in English. El Departament de llengües estrangeres va començar un pla experimental (PELE)   l’any 2006 fins al 2009, moment en què es va convertir en un pla de centre acceptat pel Consell Escolar i també pel Claustre de professors . El nom d’aquest projecte és Learn in English (“Aprendre en anglès”) i està dedicat al procés d’ensenyament-aprenentatge de matèries diferents amb l’anglès com a llengua instrumental o vehicular a l’ ESO i també al Batxillerat.
  • 2006- 2007. Muntatge i representació de l’obra Nit de Reis, un homenatge a Ramona Via, basada en textos de l’escriptora i llevadora pratenca. L’organització, el guió i la direcció del projecte va anar a càrrec de la professora Alba Sabaté. L’alumnat que hi va participar era de 3r i 4t d’ESO i de 2n de Batxillerat. Tots ells hi van intervenir de manera voluntària, dedicant-hi el seu temps lliure el curs 2006/2007. Se’n van fer dues representacions: una al mateix centre, el dia de Sant Jordi, i una altra al Centre Cívic Sant Jordi- Ribera Baixa.
  • 2004-2005. Representació de l’obra Terra baixa d’Àngel Guimerà per un grup d’alumnes de Batxillerat. El muntatge va ser organitzat i dirigit per la professora Alba Sabaté.
  • 2004 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del Jovent. Treball premiat:  Efectes dels camps electromagnètics sobre el creixement dels vegetals. Alumnes autors: Noemí Domínguez i Tamara Martos.
  • 2004 –  Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del jovent per a l’IES Salvador Dalí en reconeixement a la seva tasca en el foment de la recerca jove.
  • 2004-2005 Premis Audiovisuals de Catalunya. El Departament de Llengües Estrangeres va obtenir el premi finalista per un vídeo d’anglès de segon de Batxillerat basat a l’Any Dalí.
  • 2003 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del Jovent. Treball premiat: El Llobregat: la qualitat de les seves aigües des de les fonts fins al Prat. Alumnes autors: Rosa Maria Cañizares i Carolina Caballo.
  • 2002 – 2004. Projecte Comenius: Horitzons Marítims. És tracta d’un projecte europeu interdisciplinari en el qual al llarg de tres anys, tres centres europeus intercanvíen experiències, realitzen tasques en comú i treballen els trets comuns i diferencials. Els tres centres que van participar en aquest projecte van ser el Collège Anne de Bretagne de Nantes (França), l’Instituto Comprensivo Statale Sant’Agnello de Nàpols (Itàlia) i l’IES Salvador Dalí del Prat de Llobregat (Espanya).
  • 2001 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del Jovent. Treball premiat: Mecanismes i estratègies de depredació de la larva de libel·lulla Aeshna cyanea sobre les larves de granota verda Rana perezi. Alumnes autors: Miriam Macías, Deborah Rodríguez i Miguel Ángel López.
  • 2000-2002Projecte “Itinerari Turístic i Cultural pel Prat de Llobregat ”i ” Premi borsa d’estudis Orator” 2001 (Departament de Llengües Estrangeres).El centre va rebre una subvenció del Ajuntament del Prat i una beca Orator per 20 alumnes, que va servir per fer un viatge d’estudis de 15 dies a Edimburg al Juny de 2001.
  • 2000 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del Jovent. Treball premiat: Interacció predador-presa i creixement larvari. Alumnes autors: José Mª Parejo, Javier Vázquez, Noelia Vicente i Alicia Muñoz.
  • 1998 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del Jovent. Treball premiat: El Medi Natural al Prat de Llobregat. Una aproximació multimèdia. Alumnes autors: Óscar Lorenzo, Albert Jaime Casanova, Mariano Agudo, Miguel Ángel Gracia i Eduard Querol.
  • 1992 – Premi CIRIT per a fomentar l’esperit científic del Jovent. Treball premiat: Efectes fenotípics de la irradiació amb Cs137 sobre el creixement i la germinació del rave i l’enciam. Alumnes autors: Mari Carmen Cabezas, Encarnación Garmón, Guadalupe M. González, Ivan Lafuente, Félix Orantos, Esther Puig, Mª Belén Rubio, Olgaa Valls i Daniel Montejo.

Fòrum de Treballs de Recerca “Ciutat del Prat”. Treballs premiats.

  • 36.- XI Edició (2014), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Ningú escull viure al carrer, de l’alumna Georgina Sánchez Dana
  • 35.- XI Edició (2014), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Japó de l’alumna Laura Cerdà Fernández
  • 34.- XI Edició (2014), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Pla d’ Empresa : Gobygreen dels alumnes Víctor Martínez García i Lucas Daniel Alba Cingolani.
  • 33.- XI Edició (2014), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: IQuímica i anàlisi dels sabons, de l’alumna: Alba Rasero López.
  • 32.- XI Edició (2014), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: La Sonoluminescència, dels alumnes Sergi Mercadé Laborda i Álvaro Fernández Romero.
  • 31.- XI Edició (2014), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Innovació a l’estructura cardiaca: La banda miocàrdica ventricular, de l’alumna: Laia Lorenzo Esteller.
  • 30.- X Edició (2013), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental:Efectes del glifosat sobre el desenvolupament larvari de la reineta (Hyla meridionalis) de l’alumna Helena Villuendas García
  • 29.- X Edició (2013), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Distribució del gènere Drosophila al Delta del Llobregat de les alumnes Alba Cañamero Núñez i Paula Sánchez Ejarque
  • 28.- X Edició (2013), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Anàlisi de mantegues i margarines per especctrometria de Ressonància Magnètica Nuclear de l’alumna Georgina Berenguer Molins.
  • 27.- X Edició (2013), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Neurones mirall, nexe d’unió social? de les alumnes Marta Gutiérrez Ivern i Núria Morón Casas
  • 26.- X Edició (2013), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: La crisi actual de l’alumna Marta Piguillem Jiménez.
  • 25.- IX Edició (2012), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Partenogènesi: Jo, la meva propia filla? de l’alumna Dafne Burgués Hernàndez
  • 24.- IX Edició (2012), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Sherlock Holmes. Anàlisi del personatge creat per Conan Doyle de l’alumna Maria Torres Arrabal
  • 23.- IX Edició (2012), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Patiperro: Un particular análisis de la obra y la vida de Pablo Neruda de l’alumne Sebastián Rodríguez Ortega
  • 22.- IX Edició (2012), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Els rumors i les llegendes urbanes de l’alumna Judit Alcaide Saz
  • 21.- VIII Edició (2011), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: L’escoltisme: una evolució sense fronteres. de l’alumna Marta Colom Romero.
  • 20.- VII Edició (2010), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Selecció d’hàbitat i activitat del gripau corredor (Bufo calamita) i la Salamandra (Salamandra salamandra). de l’alumna Gal·la Camacho Gutiérrez
  • 19.- VII Edició (2010), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: King Arthur: History or legend? de l’alumne Albert Bayón Torija
  • 18.- VI Edició (2009), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Efectes del iode i dels contaminants nitrogenats en el creixement dels capgrossos de Pelophylax perezi de l’alumna Lorena Sanchón Fructuoso.
  • 17.- VI Edició (2009), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: Sociologia de les tribus urbanes del Prat
    dels alumnes Cristina Caparrós Alcalde i Alejandro Yamuza
  • 16.- VI Edició (2009), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: XXV anys d’història dels Diables del Prat de l’alumna Irene Román Ortiz
  • 15.- VI Edició (2009), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: La Caputxeta vermella, molt més que un conte de l’alumna Laura Navarro Rufas.
  • 14.- V Edició (2008), el treball de l’àmbit d’Expressió Física i Artística: El paper de la dona dins de l’orquestra simfònica, de l’alumna Sara Chordà i Sanz
  • 13.- V Edició (2008), el treball de l’àmbit Edició (2008), el treball de l’àmbit Edició (2008), el treball de l’àmbitEdició (2008), el treball de l’àmbitECientífic, Tecnològic i Mediambiental: Tota la veritat sobre els Mentos i la Coca-cola, dels alumnes Pau Colominas, Sergi Cuadrado i Albert Vique. Edició (2008), el treball de l’àmbV Edició (2008), el treball de l’àmbi
  • 12.- V Edició (2008), el treball de l’àmbit Científic, Tecnològic i Mediambiental: Plantes Medicinals, de la mà dels filòsofs. Efectes de plantes medicinals sobre el Mus musculus. dels alumnes Carlos González Muñoza i Artur Urrios García.
  • 11.- V Edició (2008), el treball de l’àmbit humanístic i ciències socials: La Sociologia del barri de St.Cosme, de les alumnes Iris Diez González, Marina Gómez García i Esther Siles Gemar.
  • 10.- IV Edició (2007), el treball de l’àmbit científic i tecnològic: El vidriol, un animal de costums reservades, dels alumnes Guillem Bonet Cáceres, Sergi Gisbert Garcia i Yolanda Martín.
  • 9.- IV Edició (2007), el treball de l’àmbit social: lingüístic, humanístic i artístic: Oller, Balzac i Zola: les passions novel·lades a l’Europa del segle XIX, de les alumnes Alba Puig Casas i Irene Ruiz Sánchez.
  • 8.- III Edició (2006), el treball de l’àmbit social: lingüístic, humanístic i artístic: Made in Japan, de les alumnes Ariadna Domingo Gisbert i Neus Martínez García.
  • 7.- III Edició (2006), el treball de l’àmbit social: lingüístic, humanístic i artístic: Espais reciclats & Loft. Projecte de rehabilitació d’una nau industrial en habitatge,  de l’alumna Ana Hernández Chamorro.
  • 6.- III Edició (2006), el treball de l’àmbit social: lingüístic, humanístic i artístic: El Son i els Somnis, de l’alumna Mònica Lago.
  • 5.- II Edició (2005), el treball de l’àmbit científic i  tecnològic: Efectes del camp electromagnètic sobre la germinació i el creixement dels vegetals, de les alumnes Tamara Martos Cárdenas i Noemí Domínguez Álvarez.
  • 4.-II Edició (2005). el treball de l’àmbit social: lingüístic, humanístic i artístic: El món de les sitcoms (comèdies de situació): Friends, 7 Vidas i Plats Bruts dels alumnes Daniel Amaya i Beatriz Murciano.
  • 3.- I Edició (2004), el treball de l’àmbit social: geografia: El Prat un Ciutat dinàmicade l’alumna Miriam Sáez Bernabé.
  • 2.- I Edició (2004), el Treball de l’àmbit social: lingüístic, humanístic i artístic: El moviment del Hip Hop com a fenomen social i cultural de les alumnes Aroa Romero Serrano i Laura Valenzuela Martos.
  • 1.-  I Edició (2004), el Treball de l’àmbit lingüístic, humanístic i artístic: Cervell i Conducta Humana, de l’alumna Macarena Suárez.