Projecte d’Intercanvi de llibres

logoplalectorEnguany, aprofitant que és l’Any de les Biblioteques i donat que ens hem unit al Pla Lector de
Pineda, que tindrà una durada de 4 anys, engeguem un projecte que esperem, amb la vostra ajuda, poder dur-ho a terme.

El projecte consisteix a que cada alumne compri un llibre de lectura durant l’estiu del 2015. Aquest llibre pot ser de qualsevol tema, l’únic requisit és que estigui adaptat a l’edat de l’alumnat, tot i que dependrà també del seu nivell lector. El llibre l’ha de triar l’alumne, però es pot assessorar amb el llibreter o els pares. El llibre pot ser en català, castellà o anglès. Durant aquest estiu el llegirà i al setembre el durà a l’institut, cedint-lo en préstec durant el curs escolar 2015-2016 a la Biblioteca del centre. A canvi, l’alumne disposarà d’una mena de passaport lector d’intercanvi i tindrà dret durant el curs a demanar en préstec durant tot l’any escolar, i amb una durada d’un mes casdascun, els llibres que vulgui, sempre tenint en compte la disponibilitat del fons d’intercanvi. Al final del curs l’alumne podrà decidir entre endur-se el llibre o deixar-lo definitivament per engreixar el fons de la biblioteca del centre. Els alumnes que cursaran 1r d’ESO durant el curs 2015-2016 es podran afegir més endavant.

A l’hora de fer la tria del llibre, també es poden consultar alguns webs especialitzats. Per exemple, en el web es pot triar segons matèries, temes, edats i idiomes.

Altres webs per fer la tria són els següents:

La llibreria La Llopa, de Calella, aplica un descompte del 5 % els alumnes dins el Projecte.

books-2

El fet de disposar d’aquest passaport lector, i fer-ne un bon ús, es tindrà en compte dins les matèries de llengua durant el curs, premiant dins les notes el plaer de llegir i l’interès per les bones pràctiques lectores.

Al web de la Biblioteca disposaran també d’un apartat per recomanar aquests llibres als altres alumnes.

L’objectiu d’aquest Projecte d’Intercanvi és, d’una banda, incentivar la lectura per plaer, la cohesió entre els alumnes al voltant de la cultura i afavorir l’intercanvi d’opinions lectores; i , d’una altra banda, ampliar el fons de la biblioteca amb llibres més actuals i del gust real dels nostres alumnes, perquè no sempre sabem realment el que els agrada.

Esperem que us afegiu al Projecte, ja que sense la implicació dels pares serà impossible portar-ho a bon port.

+ info al Blog de la Biblioteca Escolar

1 comentari

1. Retroenllaç: Projecte d’Intercanvi de llibres de lectura curs 2015-2016 » INS Joan Coromines