Viatge d’estudis de 4t d’ESO i 1r de BAT: País Basc!

Des del dia 19 de març fins el 23, un grup de 39 alumnes (de 4t d’ESO la majoria i 9 de 1r de Batxillerat), acompanyats per tres professores, van gaudir del seu viatge d’estudis al País Basc.

Dilluns sortíem de bon matí. Després de l’absurd de trobar-nos amb dos autobusos; allò era esperpèntic! Finalment, després d’una mica de retard, vam sortir direcció Pamplona.

Iruña ens esperava… però nosaltres no havíem comptat amb el mal temps tot i  que s’havia  avisat pels mitjans de comunicació. Vent, fred i aigua neu van ser els elements que ens van rebre a la capital de Navarra. Volíem visitar la part antiga, però el mal temps ens ho va impedir. Vam avançar l’hora per marxar cap a Donosti.

El viatge d’Iruña a Donosti ja ens feia presagiar que la predicció del mal temps es compliria: pel camí neu i més neu. Vam arribar finalment a l’alberg ubicat en un turonet entre  Loiola i el barri d’Itxaurrondo. Quin paisatge des d’allí!

Dimarts vam anar al al parc d‘IriSarri Land, a Navarra. Feia molt fred i estàvem envoltats de neu; fins i tot, en algun moment va nevar; però tot i així vam fer part de les activitats que teníem programades. Tots uns valents!

Dimecres vam visitar Gernika. Després vam anar a veure l’ermita de San Juan de Gaztelugatxe, a prop de Bermeo. Quina burrada d’esglaons (241)! Però quin paisatge! No sabíem, però, que el pitjor era tornar! Vam arribar tots esbufegant i petats!

I per seguir mesurant les nostres forces… restava encara la classe de surf! La majoria s’hi van apuntar malgrat el fred i el vent que presidia el litoral basc! Tots uns valents i valentes! Ningú es va constipar!

Dijous tocava passejada més tranquil·la: Bilbao. Vam passar al costat del nou Sant Mamés, i un cop deixat l’autocar, vam visitar el Museu Guggenheim (exteriors), el passeig de la ria i tot el cas antic. A la tarda, la meitat del grup va visitar el Museu per dins aprofitant una exposició.

Calia seguir. Ens esperava Donosti amb tota la seva majestuositat. Impressionant! La platja de la Concha, insuperable! A més a més el temps ens acompanyava! Temps lliure per comprar i gaudir d’un ambient indescriptible!

I ja ens situem a l’última nit a l’alberg! Restava una petita sorpresa per a tot l’alumnat de part de les professores que els acompanyaven. Portaven dies dient que volien pizza per sopar. I se’ls va donar aquest desig. Se’ls va convocar a les 11.00 h i se’ls va servir pizzes i coca-coles. Com si no haguessin sopat: les pizzes van desaparèixer en pocs minuts! Aquella nit…. alguns van fer l’Empalmada…..

I… divendres! Calia fer maletes de nou! Ara no hi havia manera de tancar-les i encabir tot el que portaven. Deixar habitacions netes i…. última foto de comiat a l’alberg!

De tornada a Constantí, vam parar a Saragossa. Calia visitar el monument emblemàtic de la capital aragonesa: la Basílica  Catedral de Nuestra Señora del Pilar i la seva gran plaça. Dinar i temps lliure per comprar els últims regals per a casa.

I finalment, a l’horitzó, Constantí! Casa nostra! Allà ens esperaven les famílies amb la il·lusió de retrobar uns fills que portaven una motxilla plena de roba bruta, però també d’experiències per compartir.

Només ens resta donar les gràcies al nostre estimat Luís, el conductor de l’autocar que ens va acompanyar durant aquest cinc dies. Persona propera, prudent i amical.

El professorat que us ha acompanyat desitja de tot cor que hagin estat uns dies inoblidables i que pugueu recordar amb enyor aquest viatge al País Basc!

Ezkerrik asko eta hurrengo arte!

Aquí teniu un petit recull d’imatges….

Viatge d'estudis 2017-18 País Basc