Festa de graduació de 4t i 2n de BAT

Hi ha dies que queden per sempre en el record, i esperem que el dia 16 quedi en la memòria de l’alumnat de 4t d’ESO i de 2n de Batxillerat. Era el seu dia, el dia de la graduació.

Va ser un acte senzill, àgil i formal, però amable alhora. Després dels protocols de salutació, es va voler compartir el missatge del poema Ítaca, de Kavafis, un dels màxims referents de la literatura grega del s. XX. Volíem que l’alumnat recordés que la vida és un llarg viatge que té un destí: Ítaca. I com no, vam recordar les “odisees” d’Odisseu, l’heroi grec que va tardar 10 anys en tornar al seu reialme.

En aquest viatge, com Odisseu, un es pot trobar ciclops, sirenes, Posidó… en definitiva, poders i perills que poden convertir el viatge en un periple. Però sempre hi ha ports on aturar-se per aprendre, per gaudir del moment i de l’avui.

I en el fons, allò important no és Ítaca, sinó el viatge que ara emprèn el nostre estimat alumnat: el viatge els farà més savis, més persones!

Seguidament, es va projectar un vídeo amb fotografies que els propis alumnes de 4t havien escollit. Van ser moments emotius: fotografies de petits, amb amics, amb el grup classe, fins i tot amb professors… I encara amb l’emoció a flor de pell, per grups classe van pujar a l’escenari per rebre de mans de l’Excm. Sr. Alcalde, Óscar Sánchez, l’orla que els acreditava haver superat l’ESO.

4t

Després, venia el torn dels de 2n de BAT. Ells també havien escollit fotografies; però en aquesta ocasió hi havia sorpresa: la música l’havia triat el professorat perquè tenia un missatge clar: “Que siguis fort”, “Que tot et vagi bé!…

De nou, emocions al canto. També van pujar a l’escenari per rebre les orles de part de la directora, Rosa M. Claros. Era ja l’última vegada que se’ls anomenava com a alumnes del centre. Portaven el birret de graduació. Els vam demanar que amb els ulls tancats pensessin un desig i que tiressin el birret enlaire.

Tant de bo “pugueu viure el que heu somniat”!

La festa va acabar amb un pica pica, gentilesa de l’AMPA.

I una promoció més! Alumnes de 4t d’ESO i de 2n de Batxillerat: Sigueu forts! No mireu enrere! No deixeu de caminar!

35355950996_2d6ee3338f_z

QUE TOT US VAGI BÉ!