Junta de l’Alumnat

Com membre d’una comunitat, grup o societat democràtica, tots hem d’assumir que tenim el deure i el dret d’expressar la nostra veu, opinió i vot. Solament així les comunitats són entitats vives i poden progressar, desenvolupar estratègies per vèncer els obstacles que ens trobem al llarg dels temps i dels canvis permanents. PARTICIPAR és ser i sentir-se part, és ser acollit i escoltat, és sentir-se reconegut i tenir un espai per poder aportar un què de si mateix a una comunitat que ens acull.

La junta de Representants de l’Alumnat del nostre centre està composta per tots els delegats, representants del consell escolar de l’alumnat i el coordinador del servei de mediació del sector alumnat. Aquesta és la forma d’escoltar tot l’alumnat que voluntàriament i per la força de la confiança que han dipositat en ells els seus companys són membres actius de la nostra comunitat. Igualment assisteix a les sessions la coordinadora pedagògica del centre com dinamitzadora d’aquest òrgan, amb véu i sense dret a vot.

La Junta es reuneix 2 vegades al trimestre de forma ordinària i es poden convocar més sessions, si així ho jutgen oportunament els seus membres.

Cada curs es tria un secretari/a i un president/a:

• El secretari és el responsable de redactar les actes de les sessions.
  • El president decideix l’ordre del dia de les convocatòries, modera les sessions.

Els dos càrrecs es reuneixen amb l’equip directiu, el consell de direcció, l’AMPA segons els temes a tractar.