Proves Cangur 2018

El passat dijous, 15 de març a les 9 del matí vam celebrar la prova Cangur 2018 a l’institut. L’activitat en la qual 14 dels nostres alumnes, i més de cent mil d’arreu de Catalunya, des de cinquè de primària fins a segon de batxillerat, consisteix en la resolució de problemes, basant-se més en el raonament, la lògica i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

Aquestes proves, que des de fa 20 anys es celebren de forma simultània en diferents països d’arreu del món, a Catalunya són convocades per la Societat Catalana de Matemàtiques, amb l’objectiu d’estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en un prova de 30 preguntes, de dificultat creixent i resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema. Els enunciats es consensuen a nivell internacional i són els mateixos per a tots els participants.

El departament de matemàtiques de l’Institut pensa que és una aposta del centre per tal de potenciar el gust per les matemàtiques i la ciència entre els nostres alumnes. Esperem que la prova sigui un èxit i que els nostres alumnes apareguin en la llista de millors resultats, encara que guanyadors ja ho són.