Visitant els artístics de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia

Redacció ___ [ 1r Batx. Artístic ]

Link a la notícia del bloc MMS de la Fundació Miró, amb l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia.

Després de la visita al club d’esgrima SAM, ens vam dirigir a l’escola Frederic Mistral per saludar i conèixer l’alumnat i professorat del batxillerat artístic. Justament aquest centre també participa dins el programa MMS de la Fundació Miró, i és, de l’estreta relació entre el professorat que sorgeix aquesta col·laboració i entesa per acollir i crear dinàmiques entre l’alumnat artístic.

visita-escola-frederic-mistral-15 visita-escola-frederic-mistral-17

Un cop a l’aula, el seu professor ens va contextualitzar dos conceptes com son fer-se una foto en grup i la màscara al llarg de la història, per acabar proposant-nos de fer-nos una foto col·lectiva amb màscares.

visita-escola-frederic-mistral-20 visita-escola-frederic-mistral-23 visita-escola-frederic-mistral-24

visita-escola-frederic-mistral-25 visita-escola-frederic-mistral-1 visita-escola-frederic-mistral-31

El taller va convidar a cada alumne a elaborar, de manera àgil, una màscara, prenent com a suport un sobre de paper convenientment foradat (ulls i nas). També prèviament vàrem il·lustrar la fascinació cap a la màscara i les aproximacions que alguns artistes han fet al respecte.

imagen1 imagen3 fluxus imagen2

Per ordre d’esquerra a dreta en les imatges superiors: Grup DADÀ a París, grup Surrealista, grup Fluxus i grup Dau al set, i les imatges inferiors: Pablo Picasso, Joan Miró, Marcel Duchamp i Guerrilla Girls

picasso-2 miro3 duchamp imagen3-1

La idea de fotografiar-nos amb una màscara al cap, així doncs, no ve del no-res. Amb una màscara al cap no se sap quin alumne és de l’IES Consell de Cent, i quin del Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, i evitem l’engorrós moment del posat davant la càmera, despreocupant-nos absolutament de quina imatge de nosaltres oferim a “la posteritat”.

miro012

miro02 miro014 miro016

L’activitat va ser portada excel·lentment pel professorat de l’escola Frederic Mistral, a qui cal agrair tot el material, suport i dedicació.

El resultat és magnífic, digne d’emmarcar com a obra i com acció entre centres amb batxillerat artístic. Des del Consell de Cent, esperem que aquestes col·laboracions i punts d’encontre es reforcin per repetir-los.

visita-escola-frederic-mistral-36

visita-escola-frederic-mistral-27 visita-escola-frederic-mistral-33 visita-escola-frederic-mistral-30

visita-escola-frederic-mistral-3 visita-escola-frederic-mistral-8 visita-escola-frederic-mistral-9

visita-escola-frederic-mistral-5

Moltes gràcies als i les participants, a més de la Fundació Miró i l’escola Frederic Mistral – Tècnic Eulàlia.

Competències generals del batxillerat assolides amb aquesta activitat:

• Competència personal i interpersonal
  • Competència en coneixement i interacció amb el món