Visita a l’Espai Endesa del Museu Vilanova d’electricitat

Dúnia Talbi – 4tB ___ [ 4t d’ESO ]

El passat 31 de gener els alumnes de 4t, ABC, vam anar de visita a l’Espai Endesa Museu Vilanova de l’Electricitat situades al carrer Almogàvers, 17. Vam anar a peu (participem al programa “Fem Salut”). Al arribar ens vam dividir en dos grups,els alumnes del 4rt a i els alumnes de 4rt b i 4rt c. La primera activitat que vam fer va ser omplir un dossier que ens van donar. Estava compost per quatre apartats: Centrals elèctriques, Seguretat en les instal·lacions, Cases intel·ligents e Il·luminació.

Vam passejar per un recorregut en el qual estaven representats aquest quatre apartats.

• Centrals el·lèctriques: N’hi havia una maqueta d’una central nuclear i un altre de com funciona una central hidroelèctrica.
  • Cases intel·ligents: N’hi havia una petita maqueta d’una cuina i un interruptor. Al accionar l’interruptor la cuina s’omplia de fum.
  • Seguretat en les instal·lacions: N’hi havia una maqueta d’una casa de nines,la qual tenia els seus electrodomèstics i accionant uns interruptors s’encenien. Si encenies molts electrodomèstics saltava l’interruptor de control de potència.

20170131_100212

img-20170131-wa0019 20170131_103258

Després vam escollir quins electrodomèstics posar a una casa tenint en compte que per exemple,unes bombetes consumeixen més que unes altres,etc.

Fins aquí la primera activitat. Després d’aquesta ens van donar un descans de 30 minuts,el qual vam aprofitar per esmorzar.
A la segona activitat ens van donar una especie de catifes que formaven un puzzle. La temàtica del puzzle era els diferents tipus de centrals. Al nostre grup ens va tocar la central nuclear.Era com una espècie de joc de taula,per avançar havíem de respondre unes preguntes sobre la central.

whatsapp-image-2017-01-31-at-22-32-56 whatsapp-image-2017-01-31-at-22-32-58

Personalment em va agradar molt més la primera activitat.
Al finalitzar ens vam tornar a casa en metro per el nostre compte.