Fotart! petita gimcana fotogràfica virtual

Redacció ___ [ 1r Batx. Artístic ]

El passat dimarts 13 de desembre, l’alumnat del batxillerat artístic, va experimentar una gimcana fotogràfica feta amb i pel mòbil.

00-230-460-1481614876-834

img_20161213_092408 07230-610-1481619038-3809 img_0017

Sota el títol de Fotart, l’alumnat, dividit en petits grups on en cadascun d’ells hi havia un mòbil amb connexió de dades, han anat reben unes instruccions per fotografiar l’entorn de la font màgica de Montjuïc, i comparant-se un grup amb els altres, tot afegint comentaris cap els altres grups. Aquest procediment, s’ha anat repetint varies vegades a través de l’aplicació Fotogroup, fins el punt que s’ha demanat una imatge panoràmica feta des de Google Street View, per ser penjada a la xarxa i enviar el corresponent enllaç.

04230-610-1481618075-3354 06230-616-1481618144-3406-1 05230-611-1481618058-4358

Després de tota l’aventura on es veia el progrés dels grups en temps real, s’han comentat aquestes imatges a l’aula per detallar-ne els aspectes més tècnics o estètics, i posteriorment s’ha realitzat un qüestionari individual emprant els mòbils personals a través de Kahoot, i on s’ha preguntat informacions tècniques sobre els enunciats dels monuments que es presentaven, com per exemple qui va ser l’arquitecte de la mateixa Font màgica.

dsc02581 dsc02608 dsc02605

dsc02626 dsc02614 dsc02617

preguunt 2apregu captura Preguntes i resultats.

L’activitat, nascuda a través d’experimentar l’educació fora l’aula, barreja diversos ingredients que la fan molt llaminera tant per la interactivitat com per la quantitat de coneixements que amaguen al darrere, i perquè enceten l’emoció de l’aprenentatge dins una competició sana.

En aquest PDF es pot contemplar un breu resum a mode de tastet de tot el procés. Efectuat pel Postgrau Digital Learning i experiències d’aprenentatge emergent.

——————–

A continuació es detalla la informació textual que apareix en el PDF esmentat anteriorment. Treball presentat al Postgrau Digital Learning de la UB, que està realitzant el professor Francesc Casabella.

La actividad, enmarca dentro de Cultura audiovisual, materia cursada para el alumnado de 1º de bachillerato artístico. Interactúa en un espacio público que no es el instituto, para adquirir conocimientos en historia, fotografía y emprendimiento.
A partir de unos grupos de 4 o 5 personas, en el que haya como mínimo alguien con móvil conectado a internet en cada uno, se darán unas instrucciones conjuntas a través de la plataforma Fotogroup, y cada grupo deberá realizar lo que se pida, colgando las imágenes en la aplicación, una vez hecho, se podrá descansar y evaluar o comentar las fotos de los otros. Al final del ejercicio tendremos de forma colectiva distintas visiones de lo propuesto, y además, puntuadas y comentadas.
Sus objetivos son favorecer la sinergia entre los integrantes de los grupos, ya que se deberán turnar el móvil, ayudar físicamente para realizar alguna imágen y aconsejar para conseguir la mejor foto. Memorizar conocimientos históricos. Orientándose en un espacio abierto. Y reflexión entre el grupo, sobre el ángulo para realizar la fotografía.

La duración es de dos horas en el exterior más una hora en clase, donde se expondrán todos los resultados además de realizar un cuestionario on-line que mostrará los tests de memorización.
El único recurso a utilizar será un móvil con conexión de datos (aconsejable dos por grupo en exterior, y uno individual en clase).
El ejercicio se realizará en dos partes, en el exterior por grupos de 4 o 5 personas, e individualmente en clase.

Las competencias y habilidades con ánimo de ser adquiridas son:

Competència comunicativa
Competència digital
Competència personal i interpersonal
Competència en el coneixement i interacció amb el món

Cual es el impacto:
Con esta actividad se pretende motivar y lanzar al estudiante, para que realice imágenes reflexionando antes de hacerlas, de cómo serían mejor, y cuál es su finalidad. Añadiendo el hecho de interiorizar una historia y darse cuenta de las transformaciones urbanísticas que sufre una ciudad.

Cómo se va a evaluar:
La evaluación se dividirá en dos partes, por un lado se multiplicará por 5 el número de votos que tenga la foto de cada grupo, hasta un máximo de 50 puntos que tendrán todos los miembros del equipo, y por el otro, habrá los votos de las respuestas individuales también sobre 50 puntos. Consiguiendo así una puntuación sobre 100.
En las últimas preguntas del cuestionario individual, sin que la puntuación sirva, se preguntará sobre la valoración personal de la actividad.