MUSICAL CHICAGO

El passat 31 de maig, el grup d’artistes de 4t ESO ha representat el musical Chicago a l’Orfeó Canongí . Ha estat una versió de la pel·lícula Chicago, interpretada pel grup d’alumnes, majoritàriament de 4t ESO A, de l’institut Collblanc.

L’espectacle, dividit en escenes combinades amb diàlegs, balls i cançons, ha estat fidel a la pel·lícula que va guanyar l’Òscar al 2002. La història  reflexa una versió satírico-còmica de la corrupció política a l’època de la prohibició, els anys 20. Ha estat un espectacle d’una durada de dues hores amb un repartiment de luxe: l’alumnat de 4t!

Els personatges principals de Chicago són Velma Kelli, Alexia Ferrer, i Roxie Hart, Amanda Liébana, dues delinqüents detingudes per crims passionals que es troben a la presó. Allí, tota la colla de noies delinqüents, el grup de 4t, ajuda a desenvolupar la trama amb diverses històries de noies que esperen la forca. Tant Velma, artista de vodevil, com Roxie, mestressa de casa, lluiten per sortir de la presó i triomfar amb un espectacle musical. Tant l’una com l’altra són manipulades per un advocat famós, Toni Tortajada, el qual només vol aprofitar-se de les noies i beneficiar-se de la situació.

El grups d’artistes ens ha delectat durant dues hores amb les seves aportacions personals a l’adaptació de la versió original, amb els seus balls, cançons i el seu saber fer a l’escenari. A més a més, hem comptat amb la col·laboració especial de Laura Olmedo, corista; i Joel López, reporter gràfic, alumnes de Batxillerat.

L’Orfeó Canongí, ple de gom a gom, ha estat un any més testimoni de la feina ben feta. Al final de l’obra, després de l’ovació del públic assistent, el grup ha rendit un homenatge a llurs professors sota el lema “no te pongas límites, tú puedes”. El seu agraïment ha tocat el cor del públic.

Enhorabona a l’alumnat de 4t d’ESO i a tots aquells que ho han fet possible, especialment al Raúl Pons i al Ferran Canet, professors de música de l’institut Collblanc.

Firma: @profejaran