Visita de la escriptora Care Santos

El dimecres 7 de desembre, ens ha visitat la Care Santos, l’escriptora  de novel.les tan llegides com Desig de xocolata o Diamant blau. Ha vingut per parlar-nos de Mentida que han llegit els alumnes de 2n d’eso. Ha parlat del seu ofici, de com inventa les històries que escriu, ha respost les preguntes que li han fet i ens ha donat una exclusiva: la novel.la tindrà segona part el 2017, es dirà Veritat i resoldrà les incerteses que quedaven pendents. No us podeu imaginar quin goig és veure adolescents enganxats a una lectura i, a tenir el plaer de sentir-ne parlar a l’autora.

L’activitat resultà molt engrescadora, tant que alguns alumnes ens n’han comentat…

BG: “L’entrevista em va agradar molt, ja que la Care es va mostrar molt natural i còmoda parlant amb nosaltres. El llibre Mentida m’ha agradat molt i d’alguna manera ha fet que m’agradés més la xerrada. La Care és una dona molt sincera i senzilla, simpàtica i molt agradable. Sincerament la Care va mostrar molta confiança. L’única cosa que no em va agradar va ser que la xerrada durés tan poc, em va agradar tant que per mi podríem haver estat allà tot el dia.”

JT:”Primer ens va començar a explicar com havia fet el llibre: D’on havia tret la informació, quan feia que l’estava pensant, amb qui s’havia inspirat. Després un cop feta l’explicació ens va permetre fer-li preguntes d’aspectes que no havia comentat. Li vam preguntar sobre si hi hauria continuació del llibre de Mentida i ens va dir que el següent es diria Veritat. També li vam preguntar sobre els seus altres llibres, ens va dir que li encantava escriure gènere de  ‘Terror’ i que feia llibres per a  totes les edats, d’infants fins a adults. Ens va dir que ella es declarava escriptora des dels 8 anys quan va guanyar un premi, el primer. Personalment em va agradar molt la seva manera de pensar,  com quan va dir: “Tots ens pensem que tothom viu en el mateix món que nosaltres, amb les mateixes preocupacions. Però hi ha gent que viu en altres mons diferents al nostre.”

LX:“L’oportunitat d’haver passat una hora i mitja parlant amb la Care Santos va ser increïble, i tot i així encara volia que durés més. Ens va deixar fer moltes preguntes i  ens les contestava clarament. Ens va explicar una mica la seva vida personal i el seu dia a dia. És molt trempada. també ens va comentar molt bé d’on va treure tota la història. Ens va avançar el principi de la segona part de “Mentida”, titulada “Veritat”, però a mi m’hagués agradat més saber-ne més detalls. En resum, em va agradar molt.”

NG:” Penso que la Care és una dona molt amable, simpàtica, respectuosa… Ens va explicar moltes històries i també ens en va ensenyar moltes més. El que em va sorprendre més va ser el seu començament com a escriptora. Ha de ser una dona molt decidida i segura d’ella mateixa com per escriure des dels vuit anys! Una altra cosa que em va sorprendre molt, va ser que quan ella té una idea fins a començar una novel·la passa molt de temps. Vull dir que aquesta idea la va desenvolupant en el seu cap, i, poden passar dècades fins que ella ho redacta. Llavors, també ens va explicar moltes coses sobre la seva vida. La manera que escrivia, quan ho feia, d’on treia la idea…Trobo que la Care escriu molt bé, ja m’agradaria a mi escriure com ella! Espero que puguem conversar un altre cop!”