Mostra de Poesia de Secundària

El passat 12 d’abril, un grup d’alumnes de 3r d’ESO de l’institut va participar per  primera vegada a la Mostra de Poesia de Secundària. L’esdeveniment, que ja fa set anys que se celebra, va tenir lloc al teatre La Cate de Figueres i va comptar amb la participació d’onze centres de les comarques de Girona.

Sota el títol “Parlen les dones”, en homenatge a la poeta Montserrat Abelló, de la qual aquest any se celebra el centenari del naixement, els alumnes van presentar una proposta  que volia reivindicar la veu femenina en la poesia catalana de les últimes dècades,  i ho van fer a través de poemes d’Olga Xirinacs, Maria-Mercè Marçal, Maria Cabrera i la mateixa Abelló.

L’espectacle  es va gestar al llarg del curs fora de l’aula i ha estat molt enriquidor per a l’alumnat participant, ja que els ha permès explorar  les seves aptituds expressives, corporals i musicals, a més de treballar la poesia des d’un vessant lúdic.

Els professors del departament de català  Quim Cubarsí  i Maria Espelt,  que van coordinar i dirigir la peça,  han quedat molt satisfets tant del procés de creació com del resultat final i esperen tornar a participar a la Mostra en futures edicions.