Projecte Corresponsals

El projecte Corresponsals

El projecte de Corresponsals sorgeix de la necessitat de poder establir un canal de comunicació directe amb els joves i el departament de Joventut de l’Ajuntament de Castellbisbal, emmarcat dins del projecte PIDCES als instituts.

La finalitat del programa té un doble vessant; per una banda, informar i fer difusió dels recursos existents a Castellbisbal en matèria de joventut i, per altra banda, recollir les inquietuds i preferències dels i les joves en  els àmbits en els quals es mouen.

El projecte ofereix als i les joves la possibilitat d’informar als i les seves companys/es i d’aquesta manera afavorir la maduresa personal i la participació ciutadana, fomentant una educació en valors per aprendre a aprendre, pensar i desenvolupar l’esperit crític.

Requisits de l’alumne corresponsal

• 1 o 2 alumnes de cada grup classe (a partir de 3er de la ESO).
  • Alumnes residents a Castellbisbal.
  • Estar matriculat durant el curs escolar corresponent en un dels centres educatius que participen en el projecte.
  • Tenir disponibilitat horària per a dedicar el temps suficient per a desenvolupar la seva tasca com a corresponsal juvenil.

En cap cas els i les corresponsals tenen cap relació laboral amb l’Ajuntament de Castellbisbal.

Característiques d’un/a corresponsal juvenil

Els trets distintius del/la corresponsal juvenil són: voluntari, extravertit, dinàmic, organitzat, responsable i generós.

El/la corresponsal juvenil és una persona dinàmica, responsable, preocupada per l’entorn que l’envolta i generosa.

Tasques del alumne corresponsal

La tasca del corresponsal és voluntària i produeix un efecte multiplicador de la informació.

• Informar la comunitat educativa de l’Institut de les campanyes i/o activitats que s’organitzen del Departament de Joventut.
  • Participar en les reunions de coordinació amb la dinamitzadora juvenil, a les hores de tutoria programades.
  • Detectar demandes i inquietuds juvenils.
  • Vehicular propostes i/o necessitats dels i les joves dels centres a través del Punt d’informació Jove i el Departament de Joventut.
  • Creació d’una bústia d’opinió a l’institut: recollir les paperetes de la bústia i establir periòdicament mecanismes que fomentin l’ús de la bústia de queixes i suggeriments. Aquesta operació s’ha de fer mensualment, però pot variar en funció del calendari, de les activitats i del tipus d’informació.
  • Distribució del material de promoció i de campanyes que es posin en marxa des del Punt d’Informació Juvenil i des de l’Ajuntament, en els casos que pertoqui, per tal de fer-lo arribar a tot l’alumnat mitjançant el sistema que cada corresponsal consideri més efectiu, segons les condicions físiques u d’organització de cada centre, i atenent i respectant sempre els criteris de la direcció.
  • Col·laborar en totes aquelles activitats puntuals on es consideri necessària la intervenció o l’assistència del corresponsal.