Mediació

Trobada d’equips de mediació 2016

Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) a Terrassa

Ja fa uns quants anys que participem en les trobades d’equips de mediació amb d’altres centres que també tenen aquest servei de mediació com a eina més per respondre als conflictes des d’un vessant de cultura de la pau.

Aquest any hem pogut assistir amb el grup d’alumnes mediadors de 4t d’ESO. Aquesta trobada és una activitat més de formació dels nostres alumnes. El tema sobre el qual hem fet els tallers ha estat el de la discriminació i els estereotips.

La valoració que han fet els nostres alumnes ha estat molt positiva, en especial els va agradar la col·laboració dels alumnes de batxillerat d’arts escèniques de Viladecavalls que van representar una petita obra que posava de manifest la discriminació en diferents situacions.

Aquest any, fins i tot, aquesta trobada ha tingut ressó en el diari de Terrassa, que dedicava un reportatge en portada i en les dues primeres pàgines.

En total vam assistir a la Trobada 114 alumnes de secundària de 13 centres de Terrassa i Castellbisbal.