Club lectura

Primera activitat del club de lectura-conversa

per a professorat

Des del club de lectura us convidem a la lectura de…

El lector

de Bernhard Schlink

Quan en Michael Berg, un jove de 15 anys, es posa malalt tornat de l’escola a casa seva, rep l’ajuda de Hanna Schmitz, una dona que li dobla l’edat. Comencen una apassionada relació secreta fins que ella desapareix misteriosament i el deixa a ell desorientat i desconsolat.

…i a participar al col·loqui que en farem en els dies vinents.

Llegiu-ne la informació a Notícia completa.

Com ja us vam comunicar en un claustre, teníem la intenció de fer un club de lectura-conversa per professors. Dimecres 28 ens hem trobat algunes de les persones interessades en iniciar aquesta activitat abans que acabi el trimestre. Hem decidit començar compartint alguns dels títols que tenim pendents i fer, de moment, la lectura a casa per trobar-nos al cap d’un temps i intercanviar opinions.

El primer llibre que volem llegir  és EL LECTOR  de Bernhard Schlink ( editorial Anagrama en castellà i Columna en català), una novel·la breu, de lectura amena i que convida a la reflexió. També trobem la versió cinematogràfica The Reader, dirigida per Stephen Daldry. Després de fer individualment aquesta lectura i, si és possible, veure la pel·lícula, ens tornarem a trobar d’aquí a un mes o un mes i mig (ja us concretarem la data) Si no heu pogut venir o si us decidiu més tard us convidem a participar; i, si no podeu, esperem que us interessin  aquests suggeriments de lectures. Seguireu trobant informacions i convocatòries al tauler o bé a l’apartat de “lectures”.

Si us pot ajudar, us fem arribar un breu resum del llibre:

Quan en Michael Berg, un jove de 15 anys, es posa malalt tornat de l’escola a casa seva, rep l’ajuda de Hanna Schmitz, una dona que li dobla l’edat. Comencen una apassionada relació secreta fins que ella desapareix misteriosament  i el deixa a ell desorientat i desconsolat. Vuit anys després, quan en Michael és un estudiant de dret, assisteix com a observador en un tribunal on es jutgen a col·laboradors de l’Alemanya Nazi i es queda sorprès en trobar-se novament amb la seva antiga amant que ara és un dels acusats. A mesura que es va sabent el passat de la dona, en Michael descobreix un gran secret que tindrà una enorme importància en la vida de tots dos.