La Marató – 2017

Aquest any la Marató ha tractat les malalties infeccioses.
“Les malalties infeccioses són les responsables d’una de cada tres morts al món. Passen aquí i ara i ens poden afectar a tots.” Ha explicat el doctor Jordi Carratalà.
Les malalties infeccioses són aquelles causades per un microorganisme,… Llegeix més»

Sortida a La Granja de 3r i 4t

El matí del passat 17 d’Octubre els alumnes de 3r i 4t d’ESO, el vam passar a La Granja de Santa Maria de Palautordera. Després de dues llargues i dures hores de classe vam fer camí. Un cop allà, després d’esmorzar ens vam dividir per grups de 3r i 4t i finalment per classes, i un cop tot organitzat varem començar les activitats. Els diferents jocs que els alumnes de 4t vam fer van ser:

• Un recorregut amb grup per un bosc amb uns límits i uns obstacles tots agafats de les mans. Aquesta petita activitat ens va servir per ajudar-nos tots mútuament, ja que com no ens podiem deixar anar per no caure haviem de parlar i coordinar-nos.
  • Una altre va ser el joc de la confiaça en parelles. Era un recorregut de ponts i cordes on un dels dos anava amb els ulls tapats i l’altre l’havia de guiar. La gràcia d’aquesta activitat va ser que haviem de triar una persona amb la qual no tinguéssim gaire confiança i per tant conèixer més aquella persona. Molta de la gent després de l’activitat comentava que es va sentir confiada però no segura, ja que era un recorregut bastant complicat.
  • També vam jugar a volei cooperatiu, que consistia en separar-nos en dos equips però tots en formàvem un. L’equip que tenia la pilota la llençava amb una xarxa agafada per tots cap a l’altre, i havia d’aconseguir que no caigués, caçar-la a l’aire i fer un màxim de punts que posava la monitora. Aquesta activitat ens va servir per cooperar tots en grup i tenir la confiança de que l’altre equip cacés la pilota i la llances correctament.
  • Per últim també vam fer l’activitat de “The floor is lava” on l’objectiu del joc era passar d’un costat a un altre només amb un taulell de fusta. Aquest joc ens ha ajudat a tenir confiança amb el nostre grup classe i a ajudar-nos, ja que si no haguéssim participat tots no hauriem aconseguit passar a l’altre costat.

Laia Ordoñez Morano

El blog del Instituto de Canet de Mar

Somos un instituto que hace muchas cosas interesantes, divertidas, creativas. . . En muchos centros sucede esto mismo, lo sabemos. Pero también somos conscientes de que hacer memoria histórica es importante. Nuestra intención es poder recoger algunas de estas experiencias. Ya contamos con una revista y una página web fantásticas y pretendemos trabajar en esta misma dirección. La finalidad no es otra que jugar una vez más con las letras, con las palabras, con las imágenes, con los sonidos, con los colores. . . y a través de ellos comunicar, compartir, ilusionarnos y recrear momentos mágicos del mundo de la enseñanza. El objetivo es hacerlo a través de la fantástica mirada de los alumnos. Con su ingenio y su percepción iremos construyendo este blog.