Sortides final de curs 2017/18: 3r d’ESO

El dimecres 20 de juny, en el marc de la setmana d’activitats final de curs del 18 fins el 22 de juny, els alumnes de les 3 tutories de 3r d’ESO varen realitzar una visita al museu Cosmocaixa de Barcelona.

En primer lloc van assistir al Planetari on l’alumnat es va familiaritzar amb el cel nocturn que s’observa des de la nostra latitud, van identificar les constel·lacions principals a més d’aprendre a orientar-se amb l’ajut dels estels. També van observar com varia la trajectòria aparent del Sol pel cel, relacionant aquest recorregut amb les diferents estacions que defineixen els solsticis i els equinoccis.

Posteriorment van visitar el museu dedicat a estimular el coneixement i l’opinió científica dels ciutadans mitjançant exposicions i activitats diverses. Entre els espais i exposicions més singulars del museu destaca el Bosc inundat, que recrea un ecosistema amazònic dins d’un hivernacle de 1.000 metres quadrats i que acull piranyes, cocodrils i d’altres espècies animals i vegetals típiques de la zona; el mur geològic format per set grans talls de roca real que permeten interpretar la geologia del món o la Sala de la Matèria, un viatge apassionant per l’evolució de la matèria i la vida al nostre planeta, amb peces reals i éssers vius.