LA SETMANA DE LA CIÈNCIA ARRIBA AL NOSTRE INSTITUT

Durant el mes de novembre es celebra la Setmana de la Ciència a diferents punts arreu de Catalunya amb l’objectiu d’apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania. Enguany el centre ha preparat una sèrie d’activitats de caire científic per commemorar la Setmana de la Ciència compresa entre el 10 i el 17 de novembre.

El primer acte va ser el passat 10 de novembre en la que els alumnes de 1r de Batxillerat van assistir a la xerrada sobre les Malalties infeccioses impartida per la doctora Maria del Mar Pedregosa Dueñas. L’objectiu d’aquesta xerrada, inclosa en la campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius de la Fundació La Marató, és acostar els joves a la realitat mèdica i humana de les malalties infeccioses.

A més a més, i en petits grups, es va realitzar un planetari als alumnes de 1r d’ESO i un taller de la vinya i el procés d’elaboració del vi pels alumnes de 3r d’ESO.

Paral·lelament a aquestes activitats, la biblioteca del centre acull durant les properes setmanes l’exposició L’Univers. Aquesta exposició, que pretén atansar als alumnes a l’origen de l’Univers, és bilingüe ja que es pot veure en anglès i en francès.
Finalment, dimecres 15 de novembre a 2/4 de 12 del matí, la professora Gemma Garcia, del Grau de Nanociència i Nanotecnologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, va oferir una xerrada sobre Nanociència als alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat de l’itinerari científic-tecnològic del centre.