Tercer d’ESO entrevista a…Cristina Murillo

Hem entrevistat a Cristina, professora de ciències Socials i anglès que ens ha donat una mica del seu temps per contestar-nos algunes preguntes relacionades amb el seu treball. Aquestes són les respostes que ha donat…
1.Per començar, has anat alguna vegada a Londres per practicar més l’anglès? Si no has anat, on et vas especialitzar?
He anat a Londres, però no per a estudiar anglès, em vaig especialitzar a la universitat. Tampoc he fet cap Erasmus.
2.A les persones de classe t’agrada que utilitzin el sentit de l’humor, com els teus amics?
Sí, perquè m’agradaria tenir més clima de confiança entre alumnes i professor, així si alguna vegada tenen algun problema podria ser una persona mes de confiança. Com els teus amics directament no, sempre amb respecte.
3.Et vas fer professora per demostrar en una part que ets una dona lluitadora com les teves personatges preferides (Wonder Woman, Virginia Wolf i Frida Khalo)?
No, he escollit ser professora perquè sempre m’ha agradat ser-ho. He tingut clar que volia treballar i
no dependre d’algú.
4.Si poguessis escollir els alumnes de classe, quins valors haurien de tindre?
Els valors que haurien de tindre són el respecte als companys i al professor, responsabilitat, saber que han de fer i que no, saber estar a classe i motivació per aprendre.
5.Llegeixes molts llibres històrics? Si és així, ho transmets a la resta de classes?
No llegeixo molts llibres d’història, però llegeixo moltes novel·les… Moltes vegades si que intento introduir a l’hora de lectura als meus alumnes, però sobretot lectura en anglès. A més, intento que coneguin alguns autors anglesos importants.
6.Com també ets professora de ciències socials, com veus la societat actualment comparada amb els segles anteriors?
En general la veig més avançada que abans, en dret social i tolerància. Però, hi ha aspectes que s’han deteriorat i que la gent no ha acabat de pensar, com molta gent gran que encara considera que ha de ser la mare qui estigui a casa i cuidi els fills.
7.Si t’ofereixen un treball amb un sou com el que et donen a l’institut però que no seria ser professora (el que t’agrada suposem) ho escolliries?
No, si és un treball que no m’agrada no ho escolliria. Això si és la meva vocació, una virtut és que mai saps com seran les classes (amb els nous alumnes).
8.Per acabar, creus que l’actitud d’una professora és important per l’aprenentatge dels alumnes? Quines actituds destacaries per ser bona professora?
Sí, és molt important, per ser bona professora crec que has de tenir motivació en el que fas, així aquests ànims també els transmet a les classes. Una bona professora s’ha d’interessar en l’alumne, no només pels estudis, sinó per formar-lo com a persona.
Xavi Alejandre i Umesh Llorente 3rC Català